pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, February 12, 2011

HOSNI MUBARAK,AKHIRNYA MENYERAH JUGA

Assalammualaikum semua,selamat berhujung minggu.

bak kata pepatah,sepandai-pandai tupai melompat,akhirnya jatuh ke tanah jua.pepatah ini sesuai sekali untuk menggambarkan kedudukan dan situasi Presiden Mesir Hosni Mubarak(foto oleh GOOGLE:)yang akhirnya terpaksa juga tunduk dengan tuntutan yang semakin menghimpitnya.

walaupun sebelum ini beliau tetap bertegas untuk bertahan dengan jawatannya sehingga September ini namun akhirnya terpaksa menyerah juga setelah 30 tahun memerintah Mesir.

maka ini menunjukkan bahawa kuasa dan suara yang dimiliki oleh rakyat adalah sangat keramat.bak kata,JANGAN CUBA-CUBA MENCABAR KUASA KUASA RAKYAT MAKA INILAH PADAHNYA.diam rakyat bukan bermakna rakyat setuju atau jadi pak turut sahaja terhadap tindak tanduk pemimpin tetapi diam rakyat adalah untuk mengumpul kekuatan dan sokongan untuk mengembalikan hak mereka.

satu yang harus dipelajari oleh kita di negara ini-bahawa seseorang pemimpin bukanlah pemimpin untuk selama-lamanya.maka tidak wajar menjadikan rakyat dan negara sebagai medan untuk melempiaskan segala kehendak dan nafsu semata-mata atas nama BERKUASA.

seterusnya kita tunggu dan lihat perkembangan selepas ini.apakah hak dan suara rakyat Mesir mendapat keutamaan atau sebaliknya...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala