pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, September 21, 2011

PESARA JUTAWAN BACALAH!

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

akhirnya matlamat nak memulakan siri pembacaan semingggu 1 buku berjaya! ceh..ceh...semenjak berFB dan berblog,masa menjadi terbatas untuk membaca buku.memang di internet kita boleh membaca apa sahaja tetapi realitinya membaca dengan buku ditangan dan membaca hanya di skrin adalah 2 benda yang sangat berbeza! CITH masih lagi menyukai cara pertama-MEMBACA MESTI ADA BUKUNYA!buku dan pensel ditangan,maka barulah lebih puas.

ok,buku yang ingin CITH sharekan minggu ini ialah:
PESARA JUTAWAN-tulisan Azizi Ali.
harga: RM39.90
terbitan: True Wealth Sdn Bhd

walaupun antara kita mungkin lama lagi nak digelar pesara tapi bagi CITH tak salah untuk kita mulakan pembacaan ini dan seterusnya mengutip maklumat di dalamnya.kata pepatah;SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN!

apa yang menarik?

1. penerangan pelan perancangan masa hadapan
2. tindakan masa kini yang boleh membantu jadi kaya ketika bersara
3. perkara yang masa kini membuatkan kita miskin semasa bersara
4. kesedaran untuk melakukan perubahan-perubahan
5. kepentingan simpanan hari ini,akan datang dan seterusnya.

bagi CITH,buku ini "membuka mata" secara realiti bahawa hidup kita yang akan datang sewaktu di alam bersara tidak semestinya seperti hari ini.semuanya bergantung kepada perancangan dan tindakan kita hari ini.selebihnya pastilah kita letakkan semua itu kepada DIA yang lebih mengetahui apa yang tidak kita ketahui.apa yang penting kita dah berbuat sesuatu untuk kita bergelar hidup senang atau lebih lagi PESARA JUTAWAN ketika bersara untuk diri sendiri,anak-anak dan keluarga.

"ANDA HANYA BOLEH BERSARA DENGAN BAHAGIA APABILA ANDA MEMPUNYAI CUKUP WANG UNTUK DIGUNAKAN SEPANJANG HIDUP ANDA."- Azizi Ali m.s 122

ALAHAI...

3 comments:

  1. suku juga baca buku by azizi ni... dapat memotivasikan diri untuk menabung :)

    ReplyDelete
  2. chik na: memang -kadang2 kita ni down sikit rasanya tiba2.so bila baca buku2 gini naik balik smgt kita kan...

    ainnoraini: ada kat MPH.mmg senang dapat.

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala