pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Friday, September 10, 2010

HARI "BANTAI"

semua dah tahu esok rayakan, jadinya hari ini hari "bantai" lah.mungkin agak kelakar dengar istilah ni ....hihi...tahu ke apa tu 'bantai'? bukan nak bantai macam nak rotan tu tapi satu istilah untuk menunjukkan hari kerja menyiapkan segala makanan untuk juadah hari raya.

hari nilah kena masak rendang,buat kuah kacang,rebus ketupat,bakar lemang,cuci rumah dan segala macam kerjalah.pendek kata memang hari ni,tenaga kena bantai bekerja lebih dari biasa.alahai...

hari ni aku berada di rumah mertuaku untuk menolong masak.lepas berbuka nanti aku balik ke rumah arwah mak pulak.lepas sahur tadi lagi dah start ke dapur untuk membuat segala persiapan masak-memasak.iparku yang lain, masing-masing balik beraya ke rumah mak masing-masing.jadinya hanya aku dan mertuaku sahajalah yang duduk di dapur.yang lelaki pulak buat kerja membersihkan rumah.pukul 3.30 petang-semua kerja-kerja dah siap.barulah dapat melepaskan penat dan meluruskan pinggang.

malam ni pulak sambung buat kek coklat dan puding cendol.walaupun banyak siaran tv macam-macam,aku belum lagi berkesempatan duduk di depan tv. emm...

oklah,selamat beraya esok.makan dengan berhemah,takut terkezut pulak perut tu, nanti jadi kes lain pulak!


ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala