pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, April 13, 2011

PENAMPILAN RIAK WAJAH BOLEH MEMBERI BANYAK MAKNA

Assalammualaikum semua...

selalunya kalau kita dibelenggu masalah,adakah mudah orang mentafsirkan daripada wajah kita?aku rasa sangat mudah.khususnya bagi orang perempuan seperti kita.kita mempunyai emosi yang kuat yang mudah sekali berintindak balas dengan situasi yang berlaku.maka kerana itu aku rasa kita cepat sensitif.(foto oleh:GOOGLE.COM)apa taknya,kalau gembira-senyum memanjang sampai ke telinga.pasal tu orang lain mudah menangkap riak wajah kita.contohlah kalau pakai baju baru ke,kasut baru ke,dapat bonus ke...pasti riak wajah yang berlainan daripada biasa kan...

sebaliknya kalau ditimpa masalah,contohnya-sebelum keluar rumah,masalah anak tak sihat,pembantu rumah lari,gaduh-gaduh manja dengan suami,pastinya riak muka automatik tak ceria,bak kata orang 'air muka redup' je bila dipandang.

pendek kata kita boleh memahami isi hati orang dengan hanya melihat riak wajahnya.kata orang lidah boleh berbohong tetapi riak wajah yang diperlihatkan itu sukar sekali untuk menafikan apa yang sedang ditanggung.ia tak perlu diberitahu,orang lain dah tahu.

secara semula jadi,riak wajah menggambarkan isi hati seseorang.hati yang penuh rasa gembira akan melahirkan riak wajah yang tenang serta membahagiakan.bila hati dilanda kesedihan maka kesedihan itu akan terpancar melalui riak wajahnya tanpa dapat dibendung lagi.

AKU? kerana itulah agaknya bila aku berwajah muram,pakweku akan bertanya; awak ni kenapa,ada masalah ke?" walaupun hanya memandang melalui skrin laptop sahaja dapat diteka riak wajahku dan sekaligus perasaan aku ketika itu...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala