pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, December 14, 2010

MUZIUM POLIS-satu info yang bernilai

aku ingin sekali memberi 5 bintang kepada PDRM atas keberhasilan sebuah muzium yang aku rasa cukup memberi banyak info dan pengalaman!

kalau kalian ke Tasik Perdana, jangan lupa ke sini.tak dapat aku paparkan gambar-gambarnya di sini,biasalah kamera tidak dibenarkan.tapi bila dah masuk ke sini memang membuatkan diri teruja.paparan dari zaman sebelum merdeka,zaman penjajahan sehinggalah ke hari ini.segala yang dipaparkan bermula dari sejarah penubuhannya sehingga terkini,paparan cukup bermakna.segala yang dipaparkan sama ada bahan tulisan,objek,gambar,binaan,carta semuanya seakan hidup dan terus masuk ke dalam diri.kita boleh melihat sendiri senjata yang pernah digunakan oleh Chin Peng sewaktu menentang polis kita dulu.nak kenal bom? meriam? atau apa sahaja objek senjata,semua ada.senapang patah,senapang tak patah ada di sini.

di luar bangunan muzium pula,terdapat deretan kenderaan yang pernah digunakan oleh polis kita dulu seperti bot,kereta,jeep dan sebagainya.

ALAHAI...

INFO:
-masuk adalah percuma.
-pun sama tak dapat beli fridge magnet tapi aku dapat satu fridge magnet Rakan Cop.(oklah juga daripada tiada)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala