pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Sunday, December 19, 2010

WET WORLD WATER PARK-berendam sampai kecut jari!

salam Ahad untuk semua.moga ceria-ceria semuanya hujung minggu ni ye.nilah nak cerita pasal semalam outing bersama famili ke Wet World Water Park di Pedas semalam.kata anak buahku,Syamil; kenapa namanya Pedas Mak Usu?em...sama nak jawab tu ye?aku belum lagi buat kajian tentang nama-nama ni...nantilah aku akan selidikinya.cewah!

oklah bercakap mengenai outing semalam, fuh memang best,seronok untuk budak dan mak budak dan letih lah pulak kepada driver! hahaha...apa taknya,anak dan mak budak lupa diri berendam! sampaikan si kecik aku,Hakimi dah terketar-ketar,kecut-kecut jari dibuatnya tapi masih tak nak naik lagi!Sakinah pulak asyik cakap; "ala ma,tak puas lagi,kejap lagi lah balik..."

semalam,pukul 8 pagi lagi kami dah gerak dari rumah Kak Cikku.memang menjadi orang yang terawal sampai-nasib tak jadi tukang bukakkan pintu!kami bawaklah bekalan makanan-bihun goreng,sambal sardin,sanwich dan cekodok pisang.
macam biasa pun kalau ke mana-mana wet world sure tak boleh bawak makanan masuk!jadinya kami dah makan dulu kat depan pintu masuk sebelum nak berendam! makan yang heavy dulu,yang ringan-ringan tu boleh le nak seludup bawak masuk!(pecah rahsia!)

bila dah siap semua,apa lagitiket pun dah beli,tube pun dah disewa-semua dah tak menahan nak mandi!hanya pakweku saja yang tak berendam!jadi safe guard.driver nak tidur daa..!walaupun tempat ni taklah se'happening' tempat lain macam di Tambun,Sunway tapi aku kira tempat ni pun ok.sesuailah dengan harga tiketnya yang munasabah,jadi 'what you aspect?' kira oklah ni.ada tempat mandi untuk dewasa dan kanak-kanak,dua gelongsor air yang boleh slide sendiri atau menggunakan tube.selain berjalan menyusuri laluan air yang disediakan.kira tempat ni taklah bahaya sangat kepada budak-budak.
(peminat setia cekodak pisang aku!)selain boleh mandi air sejuk tu,boleh juga kalau nak try di kolam air panas.memang best juga kat sini.boleh lah scrub kalau-kalau ada daki tuu...

balik dari sini,ingatnya nak singgah ke Cendol Leman Dawi yang memang popular kat sini,sayangnya TUTUP...nampaknya kena buat siaran ulangan pulak.ala...bila pulak tu?

INFO:
alamat:
Wet World Water Park
lot 603,Mukim Pedas,Pedas.N9
tel: -6-6857199

harga tiket: dewasa: RM 12.(RM10-hari biasa)
kanak-kanak:RM 10 (RM8-hari biasa)

harga tube: deposit RM4.
sewa RM10.(tapi kalau tak nak guna ,jual saja kepada orang lain-dapat untung sikit...haha..ni kakak aku buat!)

yang kurangnya,kedai cenderamata kat sini.aku dah ke sini kali keempat,tapi masih benda yang sama macam dulu jugak!fridge magnet yang ku cari tiada!.ada pun kelip kertas yang dulu aku dah pernah beli...tak syok,tak syok!


ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala