pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, December 18, 2010

SATE EMAS KAJANG...apa nak ada!

malam tadi makan malam dengan sate saja.sate Kajang.tapi ni bukan sate Samuri yang popular tu ye! tapi Sate Emas.sama kedudukannya di Medan Salera di pusat bandar Kajang.bukan apa, sate Samuri tu dah biasa sangat.bukan dekat Kajang je boleh dapat,dekat Taman Melati pun ada,R n R di Awan Besar pun ada dan kalau tak salah aku ada juga di R n R Sg.Buluh?tapi sate Mas ni memang hanya kedapatan di medan selera ini sahaja!agak special sikitlah bagi aku.lagi satu kalau kita masuk ke sini taklah 'berperang' dengan pelayan -pelayan yang sibuk menarik-narik kita supaya masuk ke kedai mereka!...macam kat sate yang satu lagi tu.

bagi aku pulak, kalau ke Kajang memang pekena sate Emas ni.apa sate nak? setakat ayam dengan daging tu memang standard lah kan, ni ada juga sate perut,sate arnab,sate rusa,sate itik dan macam-macam lagi.tapi walaupun ada canggih dan agak lain sikit,aku tetap dengan ayam,daging dan perut tembusu. ni kira selera tak canggih lah! hihiii...

malam ni taukehnya ialah anak buahku-Along Syafini.siapa nak ngorat dia ni masih open lagi...hahaha...masih single! (mak sedara yang nak jadi matchmaker!)di belakang medan selera ini terletaknya Galeri Sate.tapi sayangnya,kedatangan kami dah malam,galeri pun dah tidur daa...(tutup).dari apa yang diketahui,galeri ini memaparkan kisah dan gambar di sebalik kepopularan sate di sini.

apa pun makan malam tadi dengan bertemankan sate dan nasi himpit saja pun dah cukup kenyang!Agenda hujung minggu ni pulak:
-pagi ni bakal ke Wet World Pedas-mandi manda dan esok pula nak ke Pusat Sains Negara untuk menyaksikan pameran dinasour.harap semuanya berjalan mengikut plan yang telah disusun.selamat berhujung minggu untuk semua.moga terus berbahagia bersama keluarga tercinta!

ALAHAI...

1 comment:

  1. selalu mkn sate hj samuri je, lain kali blh try sate emas ni lak, nmpk sedap

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala