pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, November 15, 2011

GENTING HIGHLANDS KOTA KERIANGAN DAN WANG MELAYANG

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...rentetan sambungan bercuti di Genting Higlands,CITH kongsikan serba sedikit mengenainya.sesuai dengan namanya kota keriangan memang lah riang budak-budak bila sampai di sini.apa taknya,sudah tergambar taman temanya sama ada outdoor mahu pun yang indoor.

untuk kali ini,CITH awal-awal lagi dah cakap pada Sakinah, yang kita hanya main di indoor park sahaja.yelah outdoor dah pernah pergi dan kesian dekat adik yang masih belum cukup umur nak main banyak benda.indoor ni pun sama jugak,hanya ada 3 benda sahaja yang dia boleh naik dengan sendirinya.selebihnya yang paling syok sudah tentulah orang yang diraikan-Sakinah lah!masa CITH naik ke puncak,dengan cable car sajalah,cuaca masa tu sesedap rasa.maklumlah baru lepas hujan berhenti.sepanjang dalam cable car tersebut dapat dilihat satu kawasan tanah runtuh yang dari jauh nampak kecil tetapi tak tahulah keadaan sebenarnya bagaimana.kalau dulu,ada juga CITH nampak hiasan/binaan berupa haiwan seperti orang asli,harimau,rusa...tatkala kita menjengah ke bawah tapi kini tak ada lagi.jelas hanyalah rimbunan hijau pepohon hijau semata.

untuk pengetahuan,kalau menginap di Seri Malaysia,maka akan ada diskaun 25% untuk tiket cable car.tapi kena tanyalah di kaunter hotel,tidaknya mereka senyap saja.cable car beroperasi sehingga jam 12.30 tengah malam.mujur hari kami pergi tu hari Jumaat maka tidaklah berlaku kesesakkan untuk menaiki cable car.

indoor park,huh...siap saja wangnya!memanglah tempat untuk perabis duit.tiket masuk untuk dewasa ialah RM30 dan kanak-kanak RM28.TETAPI,untuk setiap satu permainan bagi satu trip seorang dikenakan RM8.pendek kata,siapkan lah wangnya...huhu...Sakinah lah yang paling puas main kat sini.ada juga mainan untuk famili yang semua boleh naik.tapi memang mainan di indoor park ni lebih terhad pilihannya berbanding di luar.

bila sebut Genting,faham-faham sahajalah-semuanya berbeza.dah berada di tempat tinggi maka harganya juga tinggi.secawan jagung manis kecil biasa yang dijual RM2 paling kurang di bawah boleh mencecah RM5-6 apabila naik di atas.jadi,siapkan lah jajan-jajan untuk budak-budak sebelum naik di atas.makan KFC pun harga lain! (sesekali tak apalah kan...hihi..)

layan ajelah sebahagian gambar di sini....memang happening di sini,dan pastinya yang seronok ialah golongan budak-budak.memang hari tersebut CITH perabis untuk Sakinah.yelah,selalu kena bising dengan CITH kan,biarlah hari ini dia berseronok bermain.

kata pakwe CITH; "tak pe Na,main aje.hari ni mama belanja tu..."

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala