pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, November 26, 2011

SELAMAT TAHUN BARU HIJRAH HARAP YANG BAIK

Assalammulaikum semua pengunjung CITH.selamat berhujung minggu yang agak panjang sedikit minggu ini

mencuri sedikit masa yang ada sebelum nak keluar rumah untuk menyaksikan persembahan Sakinah,CITH di sini mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat Tahun Baru Hijrah 1433 kepada semua.

apa yang perlu dihijrahkan? sudah pastilah tidak lain apa yang tidak baik itu dibuang jauh-jauh dan diganti dengan baik.tapi bukan bermakna kalau isteri yang tak baik tu terus dibuang ye...! itu kes lain.perubahan dalam diri itu untuk menjadi yang lebih baik dan lebih baik adalah isu yang harus diingat.

esok,kita pasti akan mendapat tahu siapakah penerima tokoh Maal Mijrah.biar siapa pun mereka,sudah pasti ada perubahan besar yang mereka lakukan sehingga mereka dinobat sedemikian rupa.

bagi CITH,tidaklah bercita tinggi untuk diangkat sebagai tokoh tapi cukuplah kalau diri ini menang dalam melakukan perubahan yang selama ini berperang hebat dengan nafsu nafsi.memang nak lakukan perubahan itu bukan senang seperti dikata tapi tekad dan semangat yang kuat mampu menangkis segala godaan yang datang.berazam untuk jadi lebih baik dan lebih baik.nak tambahkan ilmu yang kurang dan nak buat baik pada semua orang.

bertambahnya tahun maka bertambahnya umur dan makin dekatlah dengan DIA MAHA PENCIPTA...hidup di dunia hanya sekali maka rasai kemanisan hidup dengan penuh kebaikan.memang kadangkala hati nak buat baik tapi ada saja godaan yang berbisik di jiwa...betapa sukar manusia kerdil ini untuk melakukan perubahan.pada DIA jua diharapkan segala bantuan dan petunjuk.moga hidup yang pendek ini penuh keberkatan.sama-sama kita baca doa akhir tahun petang ini dan doa awal tahun selepasnya.

kita doa sama-sama,moga umat Islam di dunia ini diberikan perlindungan,keselamatan dan kemenangan dalam apa jua.moga diisi jiwa-jiwa kita yang kosong ini dengan NUR IMAN yang tidak berbelah bahagi di jalannya yang bernama ISLAM.amin...Ya ROBBAL'ALAMIN.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala