pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Wednesday, November 9, 2011

LEXIS PORT DICKSON,PENGALAMAN BARU BERCUTI

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

barulah berkesempatan untuk CITH kongsikan cerita bercuti CITH tempohari.maklumlah,pakwe CITH masih bercuti ni,memang sedikit terbatas masa untuk mengadap laptop.yelah,member ni bukan selalu balik kan...tak kan kita nak layan laptop je.nak jugak kita spend time dengan dia.ada saja aktiviti kami sefamili sementelah dia ada di rumah ni.

ok,cerita pasal percutian kali ini,memanglah sangat lain daripada yang telah lepas.bukanlah CITH bercuti di luar negara mahu pun di ruang angkasa raya sana tapi sekadar di LEXIS PORT DICKSON atau nama lamanya dulu dikenali sebagai The Legend Water Chalets.apa yang best?biliknya atas air! tu yang best dan lain daripada sebelum ini.sebelum nak ke bilik lagi pun dah rasa satu kelainannya.apa tu? sebaik saja kita selesai check in di kaunter,maka kita dan barangan kita akan dibawa oleh 'buggy' menuju ke bilik yang menjadi 'kepunyaan' kita untuk selama kita di sini.selama ni,belum pernah rasa pengalaman macam ni.

bilik bukak saja pintu bilik, WOW! masya Allah punyalah excitednya dua orang ni memandangkan ada bath tab besar menanti di tengah ruang mandi,kemudian di balkoninya pula air laut memandangkan bilik kami di atas air!apa lagi kalau tak si kecik ni menjerit nak pishing Ba! nak pishing...nampak air je nak fishing...hihi...kak long pulak dah tak menahan untuk mandi kolam.

inilah buat pertama kalinya kami dihadiahkan bilik sebegini rupa oleh pakwe CITH.kiranya satu hadiah untuk Sakinah jugak ni.al hamdulillah.menariknya di bilik ini,kami berada di tingkat bawah,terdapat satu glass panel di lantai yang membolehkan kami 'menjengah' ke bawah melihat air laut.di hadapan pulak,kami boleh memancing dengan hanya membaling batang pancing dari balkoni bilik sahaja.sambil duduk-duduk melihat matahari terbenam.memang satu suasana yang baru.

untuk budak-budak apa lagi yang menjadi keseronokkan mereka kalau tidak berenang di kolam renang.ni memang acara wajiblah CITH kena bawak dua beradik ni nak pergi berendam.selain mandi kolam,terdapat juga taman permainan,basikal dan juga AVT untuk digunakan mahupun disewa.pendek kata bukan setakat bapak je yang boleh enjoy nak memancing tetapi anak juga berseronok sama dengan kemudahan di sini.Sakinah tak puas mandi di kolam renang dan kemudiannya menyambung di rumah di dalam tab yang ada.(maklumlah jadi macam gayat lah pulak...hihi)untuk makan malam,CITH dan famili kena keluar dari area hotel menuju ke medan selera ikan bakar yang tidak berapa jauh dari sini.tapi, mungkin agaknya masa tu raya maka kedai makan yang ada pun kira ala-ala saja rasanya...bab ni CITH kureng sikit...acara malam,memang memancing lah kami.apatah lagi semakin tengah malam semakin galak pulak umpan diragut!bukan setakat kami saja yang mamasang joran di depan rumah,ada juga jiran sebelah,jiran depan rumah berbuat yang sama.jadi meriah malam itu dengan suasana sebegini rupa.(memang tak sabar nak memancing...)(naik anak pari 2 ekor...)(mr crab pulak naik...)untuk sarapan pulak macam biasalah,standard hotel macam-macamlah ada.bagi portion Sakinah,kena bayar sendiri RM 15.00 untuk kanak-kanak 4-12 tahun.apa pun yang penting dia memang enjoy,kira oklah tu.sesekali mendapat layanan dan servis seperti ini memanglah rasa seronok yang amat sangat.sesuailah dengan harga yang dibayar pun...

kepada pihak sponser(pakwe CITH..hihi...) terima kasih banyak bawa kami ke sini.satu pengalaman rasa yang baru!

(suasana malam hari...)ALAHAI...

LEXIS PD
Batu 2 Jln Seremban,
71000 Port Dickson
Negeri Sembilan.
06-6532000

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala