pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Sunday, August 1, 2010

GEDIKS DI SONG BOX WANGSA WALK



Hari ni,satu hari lagi-hari tak lekat di rumah.pakweku masih tak balik dari kembara kailnya.kakakku (kak cik) tidur di rumahku malam tadi . hari ni pulak Sakinah tak ada kelas menarinya,jadi memang freelah satu hari.

Bangun tidur pagi tadi,aku dah beritahu awal-awal dengan Sakinah suruh siap semua kerja sekolah.kalau kerja tak siap,jangan harap nak keluar happy-happy.tak ada alasan nak buat malam nanti-ala, bila dah penat-penat nangti,aku juga yang stress nak suruh dia buat kerja.jalan yang terbaik,buat sebelum keluar rumah.

Pagi ni,sarapan ditaja oleh kak langku- roti canai.plannya tengahari nanti aku nak belanja makan di Salero Negori. Pulak dengan anak buahku sekali.

Sementara Sakinah buat kerja sekolah dia,aku ‘lari’ sekejap ke klinik gigi sebab dah buat appoitment scalling gigi.aku tinggalkan sekejap Hakimi dengan kak cikku. Alahai....harap-harap dia tak serik dengan aku....hihihi terpaksa kadang-kadang melayan anak aku ni. Mujur tak lama lagipun klinik dekat dengan rumah.setengah jam dah siap!

Lunch time...hish ada pulak masalahnya...anak buahku pulak tak dapat datang awal dari Bangi.dia kata ada maid datang kemas rumah... kena lah lunch dibawa ke petang.alahai...perut dah lapar.sekeping roti canai tadi, mana nak cukup oiii...maklumlah aku ni menyusu budak.

Sebagai alas perut, aku ajak kak cik dan kak langku makan kat Mc’Donalds dulu.rasa nak cuba GCB- kan selalu keluar kat televisyen tu! Great Chicken Burger....memang sedap...Hakimi makan bubur ayam.kak long makan burger lah!

Lepas makan aktiviti selanjutnya ialah ke Wangsa Walk-nak karaoke! Hahaha.....masing-masing nak test suara sebab nanti bulan 11 ada majlis kahwin anak buah kami ni, senang lah nak sumbang suara. Ada ka??? Hihihi...

Pukul 4.30 barulah anak buahku datang. Bilik karaoke di Song Box penuh! Kena buat tempahan dulu dan menunggulah kami untuk setengah jam. Maklumlah ramai orang di hujung minggu ni.rupanya ramai famili yang datang bawak anak-anak ke sini.sebelum ni aku ingat pergi karaoke ni hanyalah couple-couple ke apa ke....rupanya ada tu mak,ayah,anak-anak pun ada sekali.satu aktiviyi famili jugak rupanya! Lagi dasyat yang berbaju kurung,bertudung anak beranak pun pergi . Tapi pakweku??? Emm....aku dah tahu apa jawabnya...TIDAKLAH-BAIK BUAT BENDA LAIN...suara sumbang kata dia!

Sakinah dah tak sabar-sabar lagi...masa ni lupa pasal batuk-walhal dia memang batuk tapi nak menyanyi punya pasal...batuk ni pulak macam tahu-tahu aje. Sporting pulak!
Masing-masing tunjuk bakat terpendam tapi sebab dh banyak kali juga praktis...hihihi...semua orang dah ada peningkatan....perasan la pulak!

Seperti biasa-pemegang tahta karaoke-anak buahku Syafini.ni belum ada yang mampu gugat..cewah... dia ni kalau nyanyi tak payah nak minta bantuan orang lain lagi...sampai aje semua keynya.. kak cik ku? Boleh lah dengan lagu cari makan dia Kesal-Ella. Tapi selalu jugak mintak bantuan keynya...kak lang ku pulak dengan lagu Saloma- alamak tajuk lagu lupa la! Lagu ni dia memang boleh masuk .cuba lagu Mas Idayu-hahaha...tak terkejar dangdutnya!

Sakinah?
Lagu cari makan lagu Mila dan Elyana.emmm...happy hour diakan ...so kasi chance lah nak enjoy tapi esok...mula balik rutin belajar macam biasa.

Aku? Malu lah pulak...tengokan Hakimi boleh sporting-tidur dia dalam bising-bising orang menyanyi ni, aku pun cubalah bakat aku yang tak berbakat ni...alahai...lagu pilihan? Menaruh harapan –Zaiton Sameon dan Kaulah Segalanya-Ruth Sahayana(betul ke ejaan aku ni) aku ni bukanlah reti bab-bab tajuk lagu dan artis ni...tapi bila dengar tu tahulah lagunya macam mana.komen juri yang mendengar- bolehlah cari makan...hahahaha....

*berkenaan tempat sembahyang? jangan risau- di Wangsa Walk ada surau yang cukup selesa di tingkat bawah (G) belakang kedai Black Queen.

Oklah rasanya itulah cerita aktiviti hari ni...habis karaoke kami makan di Salero Negori- entri dah pernah masuk dalm blog ni...tengok kat label JJCM. Kali ni Syafini yang jadi tokeh.terima kasih daun keladi....sambung lagi lain kali....





ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala