pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Thursday, August 26, 2010

POPIA PAK YA POWER memang kenyang dah!

kalau ditanyalah atau dibuat survey tentang juadah kuih di bulan puasa ni,agaknya kuih apa yang menduduki tangga teratas ye....? kalau ditengok di bazar Ramadan- kebanyakkannya ada gerai yang menjual benda yang sama di antara satu sama lain.contohnya; murtabak,roti john,tepung pelita,popia adalah senarai yang popular!

Ya Allah, selang satu gerai,dah ada balik gerai yang jual benda yang sama.murtabak ni paling glamour lah katakan! murtabak ayam,murtabak daging dan murtabak Singapore.kalau roti john pulak, emm...pun sama.ada roti john ayam,daging ditambah pulak dengan sos lada hitam,mayonis dan sebagainya dengan pelbagai nama yang direka semata menggaburi mata pembeli.

bercakap pasal popia pulak...aku memang pilih POPIA PAK YA POWER ni sebagai pemenang. popia ni kedapatan di bazar Ramadan Desa Pandan,KL. terdapat 2 jenis-popia basah dan kering.apa sedapnya?

popia ni, dapat makan 2 keping(kalau boleh dipanggil keping) pun dah cukup.saiznya yang besar,isi dalamnya yang penuh.kira dah cukup kenyang rasanya perut. isinya penuh dengan inti macam popia-popia yang lain tu jugak tapi ada di dalamnya telur goreng yang dihancurkan. entahlah mungkin kata orang lain macam sama ajekan...tapi memang kalau time bulan puasa ni, popia nilah yang aku nak makan!

tapi yang paling tak syoknya-kena beratur panjang kalau nak beli ni.orang punyalah ramai...sakitlah kalau nak beli setakat 1@2 aje.memang tak berbaloi.kalau nak beli,beli terus 1 set dia-RM5 untuk 5.kiranya 1=RM1.
terima kasihlah pada kak cik ku yang pergi belikan untuk aku semalam.dia belikan aku 1 set -2 yang goreng dan 3 yang basah.aku sorang je makan 4.satu lagi tu pakwe aku yang makan! ingat baru hujung minggu ni nak pergi beli. so,tak payahlah aku pergi lagi.dapat sekali makan dah cukuplah.kata orang 'lepas mengidam' hihihi...memang power!!!


ALAHAI...

1 comment:

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala