pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, May 16, 2012

HARI INI HARI UNTUK GURU

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

SELAMAT HARI GURU...kepada semua rakan blogger yang bergelar guru! sesungguhnya kalian insan istimewa kerana hari anda diraikan oleh satu Malaysia.cuma tidak diisytiharkan cuti umum saja ye! hihi...tapi apa pun,ada memang diraikan oleh kami khususnya pelajar dan ibu bapa.
buktinya,pagi ini saja tadi atau lebih tepat lagi tengah malam tadi,CITH lihat status rakan-rakan di FB dah awal-awal mengposkan gambar hadiah untuk anak-anak mereka bawa ke sekolah sebagai meraikan guru-guru hari ini! nyata,kami golongan ibu bapa memang tidak pernah melupakan jasa mu guru!!!

memandangkan minggu ini peperiksaan di sekolah Sakinah,maka sambutan hari guru terpaksa ditangguhkan ke hari Jumaat minggu depan.maknanya hari Jumaat minggu depanlah cikgu-cikgu di sekolah agama dan sekolah kebangsaan akan menerima hadiah daripada kami.tapi pagi tadi,CITH dah menghantar ucapan kepada guru-gurunya di sekolah khususnya kepada guru kelas lah! CITH juga menumpang teruja untuk menyambut sambutan ini bagi pihak Sakinah.CITH memang sangat menghargai semua mereka ini.memanglah ada di kalangan guru tu yang banyak songeh sikit kan...tapi biasalah tu...sebagai manusia,kita tak lari daripada beremosi.

petikan yang CITH ambil daripada status FB Dato' Dr Haji Mohd Fadzilah Kamsah

:As salamu'alaikum shbt. Utk dpt keberkatan ilmu: 1. Doakan, maafkan & sayangi semua guru, 2.Hayati & amalkan ilmu, 3. Sampaikan ilmu, 4. Azam & usha utk jadi lebih baik drp guru dlm aspek2 tertentu, 5. Pesan kpd anak2 & org lain utk sentiasa hormat & doakan guru, 6. Hub atau ziarah guru, 7. Hebahkan kebaikan guru, 8.Sentiasa cari guru baru utk tambah ilmu, 9.Perbaiki & update ilmu yg guru ajar, 10.Sentiasa ada guru/ mentor utk dpt nasihat & bimbingan, 11. Jgn sampai melawan atau kurang ajar kpd guru. Semoga Allah rahmati kita & semua guru. SELAMAT HARI GURU. Wassalam.

bagi CITH secara peribadi,memang wajarlah kita meraikan mereka. ini kerana dalam setahun hanya sehari ini kita raikan mereka yang telah banyak berjasa dalam hidup kita dan sekarang berjasa dalam hidup anak-anak kita.perumpamaan menyamakan seorang guru sebagai sebatang lilin yang banyak berkorban demi memberi kesenangan kepada orang lain.orang lain yang senang itu ialah seperti kita hari ini, suami kita,anak-anak kita dan sebagainya.

dalam pada itu,mungkin ada yang sedikit tak perasan bahawa golongan mama-mama di rumah ni pun sebenarnya juga ialah guru.guru yang tidak ada sekolah tapi masih berperanan dan merasa pahit susahnya mengajar dan mendidik insan yang bernama manusia.daripada guru tidak rasmi inilah,anak-anak mula mengenal-apa,siapa,bagaimana,nak buat apa dan sebagainya...pendek kata,guru di rumahlah yang memulakan penerokaan anak-anak kepada dunia yang lebih luas lagi dengan bantuan guru-guru di sekolah.maka dengan itu memang sewajarnyalah kita wujudkan hubungan baik antara guru di rumah dan guru di sekolah.

SELAMAT HARI GURU!!!

ALAHAI....







No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala