pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, May 9, 2012

BUKAN NILAI RINGGIT JADI UKURAN

Assalammualaikum semua pengunjung CITH.

al hamdullilah dapat kembali mengadap blog yang dah beberapa hari berehat.satu minggu yang sungguh memenatkan biarpun hanya bertugas sebagai 'kaki sibuk' di sekolah Sakinah...hari ini baru mampu untuk mengadap laptop seperti biasa.

sebagai manusia biasa khususnya kita wanita ni memang sukalah kalau ada orang yang nak memberi hadiah buat kita kan.tambah suka lagi kalau hadiah itu diberikan sempena sesuatu yang istimewa.paling tidak pun,buat muka selamba mintak hadiah kalau adalah orang yang buat-buat lupakan...ni kes kalau orang sebelah kita tu yang buat dek je...

petang semalam,Sakinah balik sekolah dia bawakan yang ini untuk CITH.katanya dia beli untuk hari ibu.CITH katalah hari ibu belum lagi tunggu hujung minggu ni baru CITH nak buka.tapi dia dah sibuk suruh CITH bukak kotak ni.kata dia dia beli dengan harga RM5 dekat kawan dia.part ni yang best,harga dah tahu awal-awal lagi!!! hihi...isi dalam? belum tahu.

apa yang buat CITH sentimental sikit bila tulisannya itu...huk..huk...yelah,kadang-kadang kita (CITH) melihat hadiah yang besar-besar itu sebagai HADIAH tapi sebaliknya bukan nilai ringgit yang jadi ukuran.tapi ada benda yang lebih besar daripada itu ialah tanda ingatan daripada orang tersayang.

sebagai mama,CITH tidak mengharapkan hadiah material.tapi kalau ada anak yang nak memberi itu sebagai bonus.sering kali CITH katakan kepada Sakinah; "kejayaan dia di dunia dan akhirat,akhlak yang baik,dan menjadi anak yang solehah itulah yang menjadi hadiah besar dalam hidup CITH." dek kerana itu juga agaknya CITH menjadi mama yang tegas untuk dia berbanding mak kawan-kawannya yang lain...dalam hati ini terasa bersalah seandainya hadiah yang diberiNYA ini tidak mampu CITH jaga dengan sebaik mungkin.

Ya Allah,jadikan hambaMU ini pemegang amanah yang bertanggungjawab terhadap hadiah yang telah ENGKAU berikan ini...amin.

ALAHAI...

1 comment:

  1. Seronoknya dah dpt hadiah.
    Akak dah dpt wish dr anak2.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala