pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Monday, December 20, 2010

MEMORIAL TUNKU ABDUL RAHMAN...menyusuri sejarah

hujan-hujan petang begini,pekena cekodak pisang dan air teh memang peh!semalam petang kami sefamili menyusuri satu lagi tempat sejarah iaitu Memorial Tunku Abdul Rahman-mantan PM kita yang pertama.rasanya,semua kenal dengan beliau.setiap kali menjelang tanggal 31 Ogos,pastinya wajah dan suara beliau akan berkumandang di media elektronik kitakan.laungan keramat MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA! sungguh nostalgia.berlatar belakangkan satu kompleks yang besar,ia menempatkan 3 bangunan penting iaitu bangunan Residensi sebagai bangunan utama yang juga merupakan kediaman beliau dahulu sebagai tempat pameran bahan-bahan asal Tunku.rumah ini diduduki oleh Tunku dari tahun 1956 sehingga 1970 selepas beliau bersara daripada jawatan PM.manakala 2 bangunan lain pula adalah bangunan baru yang dibina bagi menempatkan ruang pameran biografi Tunku,galeri kemerdekaan,sejarah Tanah Melayu serta pelbagai cenderamata mahupun barangan yang pernah menjadi milik Tunku.pendek kata,memang tak rugi datang ke sini.datang ke sini seakan dapat khatam satu buku sejarah!
(GAMBAR:KOLEKSI KERETA YANG PERNAH DIGUNAKAN OLEH TUNKU)(POSE DI SEKITAR LUAR BANGUNAN)INFO:

alamat:
Memorial Tunku Abdul Rahman
Jalan Dato Onn
50480 KL
tel: 0326947277
*dibuka setiap hari kecuali Isnin-10.00 pagi-5.30 petang
*kedai cenderamata ada TAPI T.U.T.U.P....

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala