pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, December 14, 2010

MASJID NEGARA-bukan untuk kita saja!


Masjid Negara satu lambang agama Islam yang dianuti.berdiri megah di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur menjadikan ia satu lokasi yang patut dikunjungi selain daripada untuk menunaikan solat.menariknya,masjid ini bukan kita saja yang datang bahkan daripada pengunjung luar dan dari pelbagai lapisan agama.mereka boleh bergambar di ruang atas masjid dengan uniform yang disediakan kecuali ruang solat utama.untuk cenderamata? ada kedai yang menjualnya.aku ni,walaupun duduk KL tapi tetap nak mengumpul fridge magnet cap KL!

ha,satu lagi.mungkin ramai tak perasan,kat sini jugalah tempat makam pahlawan.menempatkan makan VVIP negara.antaranya Tun Razak,Tun Hussein Onn,Tun Ghafar Baba dan lainnya.ketika aku ke sini,proses pembaikkan masjid sedang giat dilakukan,jadi keadaan agak kurang selamat sikit kepada anak-anak yang suka berlari tu.kita yang dewasa nilah yang kena berjaga-jaga.

berhadapan dengan Masjid Negara,terletaknya Muzium Kesenian Islam.ia menjadi tempat terhimpunnya seni Islam sama ada dari tulisan,binaan mahupun rekaan.aku tak masuk ke sini memandangkan kesuntukan masa ketika itu apatah lagi tiket masuknya....

sekadar bergambar di luarnyadan berlari pantas ke kedai cenderamatanya di tingkat atas untuk membeli fridge magnet!Insya Allah satu hari pasti datang ke sini.

INFO:
-tiket masuk RM20 untuk dewasa dan RM10 untuk kanak-kanak
-dibuka setiap hari jam 10 pagi hingga 6 petang
-pameran terkini: KESENIAN BATU PERMATA DARI INDIA

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala