pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, December 17, 2010

AKHIRNYA DIA MINTA DILEPASKAN!


aduh..duh..duh...sedih+sebak nak lepaskan dia ni...tapi apakan daya terpaksa kami berpisah jua.biarkan dia dengan dunianya yang seluasnya dan aku dengan duniaku.pergilah wahai Bellyku...moga kau temui kebahagiaan dan kegembiraan dalam hidupmu.jagalah dirimu dengan baik seperti kami menjagamu dulu.awasi diri dari makanan yang meragukan kerna ia mungkin satu perangkap untuk menangkapmu...aduh...sedihnya.

nilah ikan aku ni..SI BELLY,belida bintik aku yang terpaksa aku relakan permergiannya untuk dia lebih bebas lagi.hampir setahun aku bela dia sebesar 1 jari,kini dia mula meminta aku melepaskannya...

2,3 hari ni nampak sangat sugul Si Belly ni.selalunya bubuhnya anak ikan, sekejap dah habis.ni tidak RM1 anak ikan yang selalu kasi dia makan sehari tak habis.pelik betul.kejap-keja dia mengelupur dalam akuarium.lepas tu mulalah luka kat atas badan tu.mulut dia pun luka sama gara-gara suka nak langgar dinding akuarium.

sah,pakwe aku kata-Si Belly dah mula protes nak rumah besar! alamak,mana nak letak rumah besar ko Belly oii...dalam rumah ni tak cukup ruang dah! aku suruh pakweku beli lagi besar sikit akuarium ni-dia kata tak de ruang,nanti Belly boleh besar lagi dan bla...bla...lagi.

last-last, dia kata;
" dik,kita lepaskan Belly kat Taman Tasik Titiwangsa je lah.ha,tu yang selamat untuk dia.makanan pun kalau tak orang beri,kat dalam tasik tu memang dah ada nature makanan dia.nanti kalau kita bia-bia dia macam ni,takut lak dia mati dalam akuarium ni-dah kita yang salah!"
" oklah kalau macam tu...Belly..jaga diri tau!"

apa lagi,Belly pun pakweku masukkan dalam tong toyogo dan bawak ke Taman Tasik Titiwangsa.malam tadi Belly kami lepaskan.pandai-pandai kau makan sendiri,jaga diri. menangis jugak kami semua...huk..huk...rasa macam Belly tu manusia! tapi ada juga manusia yang tak sayang manusia...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala