pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, December 15, 2010

TAMAN RAMA-RAMA KL-aduh cantiknya dia!

Masih dengan entri jalan-jalan di Tasik Perdana hari tu punya.kali ni aku nak story sikit pasal satu taman yang sangat berilmu dan berfaedah untuk seisi keluarga iaitu Taman Rama-rama KL.rasanya semakin sukar sekarang nak tengok rama-rama kan?Apa yang menarik? Satu taman yang dibina pada tahun 1980-an yang menghimpunkan segala spesis rama-rama yang ada dari yang kecil sehingga yang besar.Taman ni pun memang cantik.persekitarannya memang nampak natural untuk kehidupan semulajadi rama-rama.

Jadinya tidak hairanlah memang rama-rama di sini memang hidup dengan sihat dan berkembang.(GAMBAR:bunga raya yang disembur dengan madu lebah untuk menarik perhatian sang rama-rama)makanan mereka pun memang disediakan di sini dan memang dijaga betul rama-rama-rama di sini.

Kalau nak rasa pengalaman dikelilinggi oleh rama-rama,ha; di sinilah tempatnya.rama-rama ni akan berterbangan depan kita.kalau bernasib baik,siap boleh pegang lagi rama-rama ni.dia memang datang dekat dengan kita di sini, kita akan dapat melihat sendiri pengalaman bagaimana rama-rama yang dari beluncas keluar dari sarangnya,ada yang masih kecil dan ada yang dah nak mati.memang menakjubkan!

Selain daripada rama-rama,ada juga reptilia lain yang dipaparkan di sini.antaranya;kura-kura,labi-labi (banyak jenis rupanya tau!),katak...ni katak dalam cerita Putera Katak pun ada!Satu ruang pameran turut disediakan di sini sebagai satu medium pendidikan untuk kita mengetahui lebih dekat lagi dengan dunia rama-rama dan serangga yang lain.pendek kata, memang kalian kena datang sendiri untuk melihat kumbang gergasi,kumbang tahi lembu, dan segala macam lah!boleh lah datang ke sini dengan keluarga ye.(pose-pose)




INFO
1.tiket masuk-dewasa RM8.00 kanak-kanak RM4.00
2.ada kedai cenderamata. Ni aku suka.macam-macam ada boleh beli sebagai tanda kenangan
3.toilet-bersih;sampaikan rama-rama pun ada kat sini tau!

*memang cantik sekali rama-rama kat sini.satu ciptaan Allah yang harus dinikmati dan disyukuri!

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala