pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, December 16, 2010

BERAPA BANYAK PARTI UNTUK MELAYU?

lanjutan daripada tajuk berita malam tadi-berkenaan parti baru yang ditubuhkan oleh Dato' Zaid Ibrahim...aku rasa terpanggil pula nak memberi komen atas landasan sebagai seorang Melayu dan warga Malaysia yang saban kali pilihanraya memang aku tak pernah 'miss' untuk keluar mengundi! (patriotik kah aku ini?...menunaikan tanggungjawab)

sedikit teremosi pulak aku apabila mendengar ada lagi parti baru yang ditubuhkan demi tujuannya untuk membela dan memberi keadilan kepada orang Melayu khususnya dan kepada kaum lain amnya.(betul ke ni?)

aduh!!! berapa banyak lagi parti yang harus kita tubuhkan,lantaran perasaan ideologi tidak sehati dan sejiwa,maka kita bina landasan baru tanpa kita perbaiki landasan yang memang telah tersedia terbina! (agak keras sedikit entri kali ini)

mengapa tidak, landasan yang ada ini kita gunakan sahaja.ini tidak,parti baru ini merupakan satu lagi cara untuk memecahbelahkan orang kita sendiri sebenarnya!mengapa tidak parti yang sedia ada ini,kita SATUKAN,kita MANTAPKAN,kita PERKASAKAN agar ia menjadi KUAT demi menahan segala ombak,badai,tekanan,himpitan yang datang.

nampaknya,bukan ORANG LUAR,bukan ANASIR LUAR yang akan menjahanamkan kita orang MELAYU sebaliknya ORANG MELAYU sendirilah yang merupakan pemusnah dan perosak bangsa!ambil sahaja contoh di Melaka dahulu bagaimana orang Portugis boleh menyerang dan seterusnya meruntuhkan kota Melaka? bukankah kerana perangai dan peranan orang kerajaan Melaka sendiri yang BELOT,yang tak sayangkan negeri sendiri lantaran rasa kecewa,rasa marah dengan pimpinan negara sedia ada,maruah diri dibuang akhirnya negeri tergadai!sejarah telah membuktikannya!maka sewajarnya semua kena prihatin tentang ini.

banyaknya parti baru atau parti serpihan yang ditubuhkan bukanlah bermakna nasib orang Melayu boleh dijamin 100% terbela.ia langsung tidak boleh dijadikan alasan dan penanda aras bahawasanya nasib orang Melayu akan lebih terbela,kuasa politik orang Melayu akan lebih berkuasa dan bla..bla...bla...sebaliknya orang Melayu harus sedar,inilah puncanya perpecahan dan perbalahan Melayu akan berlaku.

masing-masing akan mengatakan mereka di pihak yang betul,adil,menjaga kebajikan rakyat,memperjuangkan rakyat,berbalah sesama sendiri dan bla..bla..bla walhal semuanya bermotifkan untuk kedudukan,pangkat dan kesenangan diri dan keluarga mereka.siapa yang senang? mereka dan keluarga mereka juga!

siapa yang untung? yang untungnya ialah satu pihak yang lain.pihak yang nampak di luarnya juga berkecamuk tetapi di dalamnya tetap bersatu hati atas tujuan yang sama,ras yang sama dan segalanya yang sama! kita?? berbalah dan terus berbalah tanpa ada kata persefahaman dan kesempatan ini diambil oleh pihak yang ultra tersebut untuk memantapkan apa yang kurang dan sentiasa mencari peluang,ruang dan kesempatan untuk merealisasikan agenda mereka!

semuanya ini adalah tanggungjawab kita orang Melayu untuk melihat sama ada nak melihat kebangkitan orang Melayu atau mahu melihat jahanamnya orang Melayu di tangan orang Melayu sendiri.

aku? jauh sekali aku tidak ingin orang Melayu di negara ini hilang identitinya,hilang kuasanya seperti mana yang menimpa kepada orang Melayu di Singapura!Melayu di Singapura di mana??? sekadar melengkapkan kepelbagaian populasinya sahaja TETAPI peranan,kuasa,hak =T.I.A.D.A.

sama-sama kita ambil tahu dan menunaikan tanggungjawab kita yang sepatutnya!

ALAHAI...

2 comments:

  1. setuju dengan pendapat ko..sepanjang tahun ni je pun tak abih2 cerita politik dahlah ngan banyak sangat pilihan raya..time ni la pulak ramai yang meninggal..aku penyokong parti tupperware yang setia :)

    ReplyDelete
  2. haha,sama ngan aku gak.tapi ttp klr mnegundi dgn calon kat tpt aku.klu dia tk buat kje, nmpknya lst lah penggal ni.

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala