pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Sunday, February 19, 2012

MENGAMBIL ANAK ANGKAT INDONESIA

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

rasa macam tak sabar pulak nak menerima kedatangan 2 orang anak angkat CITH pada hari Rabu ni.bukan lama pun hanya setakat 3 hari 2 malam sahaja mereka berada bersama CITH sekeluarga.

program mengambil anak angkat ini adalah di bawah projek pengantarabangsaan antara sekolah Sakinah dengan SD AL Zahra Indonesia.pada tahun lepas,Sakinah berkunjung ke sana.maka tahun ini mereka pula membuat lawatan balas ke sini.kalau tahun lepas Sakinah merasa tinggal di rumah keluarga angkat,kali ni CITH sekeluarga pulak yang menjadi keluaga angkat untuk mereka.

hari Rabu ni mereka bakal sampai dan barulah tahu gerangan anak angkat CITH tu! hihi...kita yang rasa teruja pulak bila dipilih untuk menjadi keluarga angkat buat mereka.menurut surat yang CITH dapat,tak susah pun kerja ni.mereka hanya bersama CITH pada waktu malam sahaja sebabnya pada waktu siang,mereka memang telah sedia dengan aktiviti yang telah disusun.ok lah tu kan...

persiapan untuk CITH? dah tentulah memastikan bilik tidur 2 orang anak angkat ni.hari ni tadi dah minta Sakinah mengemaskan "tikus-tikus" dalam bilik tidur dia...(orang sibuk,memang banyak bela tikus!...hihi...).CITH pun dah siap memenuhkan peti sejuk di rumah ni dengan stok bahan mentah untuk djamu kepada tetamu.kata pakwe CITH,tak payah nak bergulai sakan.budak-budak kan...nanti kalau tak betul masak,dapat cirit birit pulak haru dibuatnya.maklumlah takut perut tak tahan.jadinya CITH bercadang nak masak yang goreng dan bakar-bakar ajelah nanti.

kata Kak Cik CITH pulak,
"ko bawaklah pegi makan kat luar tu.makan western ke apa...kasi yang lain daripada kat tempat mereka lah..."
CITH katakan pada Kak Cik,
" kalau bawak makan kat tepi jalan tu boleh tak? nak tunjukkan kat dia betapa ramainya orang dia kat Malaysia ni mencari rezeki..." emmm...

kelakar pun ada,tapi biarlah kita tunjuk yang baik-baik.moga bila dia balik ke sana dia dapat menyampaikan keadaan sebenar rakyat mereka di sana.maklumlah antara kita dan Indonesia memang selalu ada "panas". harapnya mereka ini dapat dibukakan mindanya...

ALAHAI...

1 comment:

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala