pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, February 1, 2012

LAMA DIBIARKAN BERSAWANG

Assalammualaikum untuk semua pengunjung yang masih ada dan sudi untuk berkunjung ke CHEMPAKA IN THE HOUSE...

Ya Allah rasa lama sangat tak update di sini.ibarat rumah kalau lama tak dikemaskan,bukan ke banyak sawangnya...aduhai...begitu jugalah rumah CITH yang satu ini.itulah dia kalau banyak sangat yang ingin dibuat dalam satu masa,maka tak terkejar dibuatnya.


sebelum tu,memang rasa dah terlambat pun.TAPI CITH tetap juga ingin mengucapkan selamat tahun baru 2012,moga kedatangan tahun baru ini akan merubah kita menjadi orang yang baru ye.tak kiralah baru dalam apa bentuk sekali pun.apa pun,biarlah baru itu yang membawa pengisiaan dan manfaat yang baik.

selain ucapan tahun baru,ucapan selamat bercuti juga untuk warga Wilayah Persekutuan-KL,Labuan dan Putrajaya.minggu ni rasanya semua orang menghitung hari cuti nampaknya.apa ke tidak,hujung minggu ini sekali lagi akan berhujung minggu yang panjang bersempena hari kelahiran Nabi Junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w. dan juga hari Thaipusam.pastinya kalian sudah membuat perancangan bersama keluarga untuk hari cuti berkenaan.

kembali kepada cerita bersawang tadi...huhu...bukan apa CITH mendiamkan diri di blog.CITH masih aktif di FB.yelah kalau FB tu dengan handphone pun terus je boleh update statusnya.ringkas sahaja.tapi bila blog ni,nak ditaip di skrin yang alahai... tu,rasanya memang kurang praktikal.ni bagi pendapat CITH lah ye! sebaik sahaja balik bercuti dari bumi Arab,CITH dah sibuk kembali urusan menyandang tugas yang sedia ada,iaitu tugas yang tak pernah abis.(tapi kadang tu buat tak tahu je...hihi...).

tahun ini,jadual harian Sakinah pun agak padat daripada yang lepas-lepas.maka bertambah kerja keluar masuk,naik turun tangga menghantar dan menjemput dia.(tidak sesekali menyesal dengan tanggungjawab ini...)lagi satu,huh ni rasanya memang tak boleh dimaafkan...hahaha...apabila dah terkena penangan siri Korea maka semua kerja jadi terhenti seketika.sebelum balik ke KL tempohari,pakwe CITH ada downloadkan 2 mini siri Korea.mulanya malas nak tengok.tapi bila 1,2,3 episod tengok,habis!!! dah jadi ketagih nak tengok sampai habis.satu siri pulak tu ada 50 episod.bayangkanlah...tak ke tak jadi kerja dibuatnya.adoh...ni dah selesai tengok.rasanya tak mahu dah tergoda dengan citer-citer macam ni lagi.satu virus BAHAYA yang patut dielakkan...hihi...

satu lagi,aktiviti menghabiskan segala bahan bacaan yang telah dibeli pada tahun 2011.rupanya masih ada yang belum habis khatam.bila dah tahun baru ni,stok buku lama kena dihabiskan sebelum stok buku baru masuk pulak.

tu lah tu yang menyumbang kepada bersawangnya blog CITH ini...semasa jari-jari ini sibuk menaip,dalam hati berazam untuk terus menulis dan menceceh di sini.rasanya ini sahaja medium untuk diri sendiri berkongsi cerita.kalau dulu di zaman sekolah,ada
diari menjadi teman setia,nampaknya kini tidak lagi.diari hanya untuk mencatat perkara penting yang kena@nak buat,keluar masuk duit,bla...bla...

rasanya cukup dulu untuk coretan yang pertama di tahun baru,di hari yang baru dalam bulan Februari ini....

ALAHAI...

2 comments:

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala