pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, February 29, 2012

PROGRAM ANAK ANGKAT INDONESIA JALIN HUBUNGAN

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

Jumaat yang lepas,berakhirlah program Pengantarabangsaan dan Anak Angkat antara sekolah Sakinah (SK Setiawangsa) bersama SD Al Zahra,Indonesia.walaupun diberi masa tidak lama untuk bersama anak angkat,tetapi paling tidak dapat juga menambah kenalan dari luar negara.

bagi CITH sendiri,memang sangat teruja apabila pada aperingkat awal lagi telah dipelawa untuk menjadi keluarga angkat untuk mereka ini.bukan apa,program ini walaupun tidak lama,sekurang-kurangnya ia menjadi satu medium untuk masing-masing mengenali budaya masing-masing.biarlah hubungan di kalangan kita dengan rakyat di sana agak panas pada satu-satu ketika,tetapi mereka yang di bangku sekolah ini harus didik untuk mengenal siapa orang kita yang selalu dimomokkan di sana.golongan muda inilah yang harus diberi penekanan untuk tidak mengulangi peristiwa mahu pun sejarah yang telah dicetus oleh mereka yang dewasa daripada mereka.

bila dah budaya berbeza,bahasa pun berbeza dan pemahaman juga berbeza.kelakar pun ada juga bila ada perkataan yang diluncurkan oleh anak angkat CITH ni lain benar bunyinya.contoh:
stopkontak, pertama kali dengar memang kelakar.puas dia menerangkan kepada CITH termasuklah actionnya sekali.akhirnya faham juga bendanya apa, aduh...plug rupanya.

senduk,sewaktu dibawa makan di luar,mereka meminta CITH senduk.emmm...rupanya sudu dipanggil senduk.kita pulak kat sini senduk tu, yang kita guna kacau kuah kat periuk kan...tulah antara yang lain pemahamannya...itu lah dia,kalau kita tak faham budaya mahu pun bahasa masing-masing,maka salah faham itu pasti terjadi.apatah lagi kalau tidak ditangani dengan baik,maka tak mustahil timbul perasaan yang tidak baik.
apa pun program ini sangat bagus untuk diteruskan di masa hadapan...anak angkat CITH:
yusmira ratu maharani dan talitha adinda gunawan
memang sedap bunyi namanya...(bersama dua orang anak angkat)(keluarga angkat bersama anak angkat)
ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala