pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY

Facebook Share

Tuesday, November 9, 2010

KENALI KUIH GANDUS

KUIH GANDUS? bukan gendut ye!...hihiii.
pernah dengar nama kuih ni? kuih gandus ni dekat area aku hanya terdapat di Pasar Keramat aje.kat tempat lain tak tau pulak aku.agaknya gandus ni gabungan tepung gandum + nenas yang direbus dulu agaknya.bab asal usul ni-aku lupa pulak nak interview dia.ni pun aku ambik gambar dia,dia ingat aku ni orang surat khabar.cakap pasal blog-blog ni alahai... bak kat penyanyi Elyanna tu..'tak tercapai akalkulah' pakcik ni...

kuih ni berbentuk bulat,ada inti jem nenas di dalamnyadan di luarnya pulak salutan tepung dangan kelapa muda.menggunakan acuan daripada gelungan tembaga macam dalam gambar tu!

pakcik yang jual kuih gandus ni memang dah lama berniaga kuih ni.daripada yang aku tanya kat dia,dah berbelas tahun dia dengan profesion membuat kuih gandus.
" lama nak oi..pakcik dengan makcik ko meniaga ni.memang kat
sinilah kami niaga.dah berbelas tahun dah..."
masa bulan puasa hari tu,pukul 11 pagi lagi pakcik ni dengan isteri dia dah mula berniaga sampailah pukul 4.pelanggan memang dasyat.kuih dia masih pada harga 3=RM1.00 lagi.

semalam petang, aku sekali lagi menjengah ke Pasar Keramat nak beli kuih ni.alamak, lepas raya harga dah naik la pulak! hihi...dah jadi 40 sen sebiji dan 5=RM2.00.
katanya semua barang naik, tu yang dia pun terpaksa naikkan harga.aku cakaplah,tak kisah naik harga tapi kualiti mesti sama! yang pasti, ia masih macam dulu!

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Share it

There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala