pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, November 19, 2010

MAJLIS ANUGERAH SAKINAH

(SEKOLAH KEBANGSAAN SETIAWANGSA)
lega sungguh rasa di hati.bermula cuti sekolah untuk sesi 2010 bermakna dapatlah aku dan mak-mak di luar sana merehatkan kepala otak buat sementara.bukan saja anak-anak nak rehat, ni mama-mama pun nak rehat samakan...rehat seketika daripada nak fikir sarapan,bekal sekolah,nak hantar dan ambil anak ke sekolah,nak periksa buku sekolah dan macam-macam.tapi cuti ni bukanlah 100% cuti,aku masih memberi homework pada Sakinah-yelah kalau tak pegang buku sepanjang cuti pun tak bagus juga! nanti lupa semua, itu pada akulah hihiii...

entri ini aku dedikasikan untuk Sakinah.bukan bertujuan untuk 'MENAYANG ATAU MEMPROMOT' anak sendiri tapi untuk Sakinah.bila dia baca,aku harap dia tahu betapa aku sayang dan berbangga dengan dia.dia selalu cakap aku suka marah dan tak sayang dia sebab aku lebihkan adik.yelah dah 7 tahun hidup sorang alih-alih dapat adik-tulah yang dia macam saja cari sebab kata aku tak sayang kan dia!

syukur ke hadrat Allah s.w.t yang telah memberikan kejayaan terhadap usaha kami mengajar Sakinah dan usaha Sakinah juga dalam musim peperiksaan hari tu.dalam peperiksaan akhir tahun sekolah kebangsaan dan sekolah agama,dia berjaya memperbaiki keputusan peperiksaan pertengahan tahun.daripada nombor 21 di sekolah kebangsaan hari tu,dia dapat no 2 kali ni dan no 10 dalam aliran.al hamdulillah. sekolah agama pulak,dia dapat no 1 dan segala puji-pujian untuk DIA juga.

Sakinah,
tiada apa yang mama harapkan daripada anak mama selain anak mama jadi anak yang solehah,beroleh kejayaan dalam pelajaran dan dapat berbakti kepada masyarakat.kejayaan Sakinah adalah hadiah terbesar mama.mama gembira sangat-sangat.

mama rasa,segala penat mama,segala marah mama,segala sakit mama hilang bila melihat keputusan Sakinah.

Sakinah selalu cakap; 'mama ni suka marah-marah Sakinah.sikit-sikit nak marah...adik tu tak marah pulak..'

Sakinah tahu tak? marah tu tanda mama sayangkan Sakinah.mama marah sebab apa yang Sakinah buat tu tak betul.mama marah sebab Sakinah tak buat kerja dengan baik.sebab tu semualah mama akan marah dan bising.semuanya ada sebab.kalaulah mama jadi diam sahaja,tak marah,tak bising dekat Sakinah,mama tak nak ajar Sakinah,mama tak pedulikan Sakinah sama ada Sakinah ada homework tak, boleh buat atau tidak,dah baca buku ke belum,dah siapkan kerja mama ke belum...Sakinah rasa, apa jadi pada Sakinah? Sakinah suka? tak suka kan...sebab tulah mama buat macam tu.

mama dah kata,masa main,main betul-betul.masa bercuti,bercuti sehabisnya dan bila masa belajar atau masa buat peperiksaan,kita kena buat betul-betul.baru fair.Sakinah tahu tu kan...mama dah banyak kali cakap macam tu kan...

Sakinah,
apa yang mama buat pada Sakinah adalah tanda mama sayangkan Sakinah.apa kehendak Sakinah terutamanya bab sekolah,mama akan usahakan dan begitu juga mama nak Sakinah berusaha bersungguh-sungguh dalam apa yang Sakinah buat.itu dah cukup buat hati mama dan baba gembira.

berikut ini adalah sebahagian gambar Sakinah dalm kedua majlis tersebut.di sekolah kebangsaan-pada hari penyampaian hadiah tersebut,Sakinah turut membuat persembahan teater-berlakon sebagai kura-kura...sampaikan adik tak kenal dia sebab make upnya...
(SEMPAT LELAP SEKEJAP ADIK)
(BERSAMA BEKAS CIKGU TADIKANYA-CIKGU TISYA)(BERSAMA ACIK-sudi datang tengok Sakinah)(SEKITAR MAJLIS BERLANGSUNG)
(PERSEMBAHAN YANG DIJAYAKAN OLEH PELAJAR)
(PERASMI MAJLIS-DATUK ZULHASNAN RAFIQUE)

(MAJLIS DI SEKOLAH AGAMA-BERLANGSUNG MAJLIS PENYAMPAIAN ANUGERAH DAN KHATAM AL QURAN UNTUK PELAJAR TAHUN ENAM) (BERBARIS TERLEBIH DAHULU UNTUK MENUNGGU GILIRAN NAMA DIPANGGIL)


(TAHNIAH SAKINAH-TERUSKAN USAHA DAN KEKALKAN APA YANG ADA.JANGAN LUPA BERSYUKUR PADA ALLAH.SEGALA MILIK KITA HARI INI ADALAH MILIKNYA KEKAL ABADI.)


ALAHAI...

2 comments:

  1. tahniah Sakinah..nanti boleh masuk U mcm mama ngan babah yer...

    ReplyDelete
  2. bia aku tolong aminkan.pas msuk U duk gumah jd bos bsr cam kita ek...

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala