pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, November 30, 2010

MUZIUM NEGARA...lama nya dah tak pergi

salam ketemu kembali,semalam off sekejap dari membuka laptop ni-nak cover rehat...hihiii..ni baru bertenaga kembali.cerita pasal berjalan seharian pada Ahad yang lepas, ingat nak ke MAHA tetapi dari laporan yang diperolehi-jalan jem!parking jauh...nampaknya cansellah.risau dan penat jugak lah nak 'menapak; kalau parking jauh nanti apatah lagi sekarang tiap petang hujan...jadinya hari tersebut kami mengambil keputusan untuk melawat ke tampat bersejarah iaitu MUZIUM NEGARA dan GALERIA PERDANA.

MUZIUM NEGARA? arr..agak-agaknya bila kali terakhir kita semua ke sini? emmm....masa sekolah dulu? dah tentu tulah jawapannya.ye tak? samalah macam aku jugak, dah ingat bila last datang sini...alahai...

Muzium Negara dibawah kelolaan Jabatan Muzium Malaysia terletak di Jalan Damansara 50566 Kuala Lumpur.sebuah bangunan yang bercirikan seni bina Melayu tradisional.

ketika ini sedang berlangsungnya pameran tenun Pahang Diraja di samping pameran yang memang dah sedia ada di sini.dibuka bermula pada jam 9 pagi hingga 6 petang.mengenakan bayaran masuk sebanyak RM2 untuk seorang dewasadan percuma untuk kanak-kanak berusia bawah 12 tahun.

sempena cuti sekolah ni,memang ramai keluarga yang datang membawa anak masing-masing.bukan sahaja untuk ditunjukkan kepada anak-anak bahkan untuk pengetahuan diri sendiri jugak!

hari tu aku pergi dengan membawa 2 orang anak buahku-Syamil dan Syukri sekali.diaorang ni pergi Sunway Lagoon tapi sekarang kan musim hujan tiap petang kat Kl,nanti tak puas pulak nak main...em...postpone dulu ye! jadinya hari ni kita tengok sejarah lah.bagusnya kalau pergi ke sini-jangan tergesa-gesa nak pergi ke tempat lain pulak.banyak benda yang boleh dibuat dan diambil tahu sejarahnya.

terdapat 3 bahagian besar untuk ruangan pameran di sini.dari zaman pra sejarah,kehidupan manusia di zaman batu, penjajahan sehinggalah era negara kita masa kini semuanya ditempatkan di bawah satu entiti.(HANG TUAH:TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA)(NASKAH AL QURAN TULISAN TANGAN YANG TERAWAL)untuk kanak-kanak, selain melihat pameran, boleh juga mencuba kuiz,bermain sendiri permainan tradisional yang disediakan seperti congkok,batu seremban,caper, dan lain-lain.(ADA YANG NAK JADI ANGKASAWAN)pendek kata,kunjungan ke sini memang tak merugikan.kemudahan sperti surau, cafe ada disediakan di sini.baiknya bawak bekal...biasalah harga di sini...kalau datang beramai afdalnya bawak bekal lagi bagus.ada pondok-pondak untuk keluarga berehat di sini.(MAKAN TIME-MEE GORENG)
rasanya memang berbaloi datang ke Muzium Negara.mereka yang belum tu,meh lah datang...

ALAHAI...

2 comments:

  1. haha bee tak pernah pergi muzium negara...satu jer muzium yg pernah pergi kat taiping nun

    ReplyDelete
  2. amboi org teping...ha tu namanya kena pgi ni.akak pun lama dulu yg pg,skrg ni bwk ank2 pulak.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala