pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Thursday, November 11, 2010

SETIAWANGSA STEAKHOUSE- best in town!


malam tadi aku dan famili buat sesi JJCM di luar hari kebiasaan kami.yelah selalunya hujung minggu kan-sebab aku gantung periuk...hihii...tapi minggu ni JJCM jatuh hari Rabu pulak.
malam tadi JJCM meraikan kehendak Sakinah.sejak minggu lepas dan petang semalam,hari-hari ada praktis teater sempena hari penyampaian hadiah Jumaat ni.lagi satu, nak meraikan juga sempena kejayaan dia dalam peperiksaan akhir tahun hari tu.memang JJCM ni biasa bagiku sefamili tapi malam tadi rasanya tak perlulah nak tunggu hujung minggu. kalau hujung minggu nanti dah lambat,macam dah tak syok kata Sakinah! aku ikutkan sajalah.dia memang patut dapat apa yang dia nak-sebab dia memang kena "pantang" masa musim exam hari tu...sian ko nak oi...

oklah kali JJCM membawa kalian ke satu restoran berbentuk santai yang dikenali sebagai BENJIANA STEAKHOUSE. nama BENJIANA tu ialah gabungan nama pemilik ni suami dan bekas isterinya.(ni aku tanya kat waiter dialah)

kenapa aku katakan santai? emm...persekitaran yang terbuka-'open air'. boleh duduk di tempat berbumbung atau berpayung atau juga hanya beratapkan bulan dan bintang...(ni tak ada payung punyalah...)tak bersesak-sesak. kepada yang suka nak melepak tu,tempat ni memang ok,ada televisyen besar.bolehlah minum teh tarik sambil tengok tv khususnya kalau ada bola!menu di sini seperti namanya sudah tentulah 'western style'.kalau nak makan lamb chop dan segala chop ada di sini,segala spaghetti pun ada.segala burger,segala yang grill pun ada-ni atas hot plate yang memang real panas punya! kalau kena kat jari sure menggelembung.macam yang kakak aku kena.ni kes nak try darjah kepanasan hot plate...hihii..air? pun macam-macam ada,daripada air buah hinggalah air standard-teh tarik! di bawah ni adalah menu yang aku dan famili makan malam tu. untuk Sakinah-dia nak makan chicken wing. pakweku -fish n chipkakakku-chicken grill with mushroom sosaku pulak?ni homemade beef burger special kat Benjiana with mushroom sos-
air pulak- ais lemon tea dan teh tarik...ni pulak gelagat si kecikku-Hakimi.dia dah kenyang makan kat rumah.sampai sini,orang lain makan-dia sibuklah main dengan anak kucing ni.sanggup duduk celah kerusi tu semata-mata nak 'skodeng' anak kucing.asal dia sporting kan...dapat sama-sama makan.tidaknya kena makan ikut turn sama ada aku dulu atau pakwe dulu...hihii..

untuk menu macam yang kami makan tu semuanya RM 64.00.detailnya aku tak tahu harganya sebab resitnya dah selamat dibuang oleh pakweku! (dah pesan kat dia -lupa nak simpan)


INFO:

1.BENJIANA STEAKHOUSE-
DI BANGUNAN DEWAN CENTRUM SETIAWANGSA
TAMAN SETIAWANGSA KL

2.MASA OPERASI- 6 petang-2 pagi

* semua ok,cuma masalah parking saja.kena pusing 2,3 kali nak dapat parking.tapi berbaloi sebab makan sedap.kalau kalian nak sesekali ubah selera nak makan western,bolehlah ke sini.boleh kita jumpa! (aku tolong promot mana yang sedap je...hihii...)


ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala