pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Saturday, November 6, 2010

CERITA KAMPUNG

salam Sabtu semua.alahai... bila ada di kampung ni memang orang kata tak 'dan' lah nak memegang laptop ni ye! apa taknya, berkumpul beramai-ramai,masak,makan lepas tu menyembang entah apa-apa memang seronok!

aku masih di kampung lagi sejak dari hari Khamis malam lepas.yelahkan walaupun si Muthu yang nak beraya tapi disebabkan cuti hujung minggu yang panjang maka tak kiralah Ahmad ke, Ah Chong ke tetap nak ambil kesempatan balik kampung atau bercuti ke mana-mana.konsep 1 Malaysia kan!biar pun jalan jem-tapi tetap seronok.Insya Allah esok baru balik KL.

aku pulak, memang dah jadi rutin bulanan balik menziarahi mertua dan sanak saudara.mudah-mudahan anak-aku aku nanti dan kita semua nanti akan selalu menziarahi kita bila dah tua-tua esok! alamak, aku terSENSITIF sikit ni...huk..huk..yelah aku selalu cakap kat Sakinah;

" na,bila dah besar,dah pandai hidup sendiri jangan lupa mama baba.
balik tengok mama,baba.tengok nenek atuk-happy diaorang tiap kali kita
balikkan.sampai dah tengah malam pun ada je nak cerita lagi..."

siapa tak sukakan kalau anak-anak balik ziarah kita...memanglah sumbangan setiap bulanan diberi untuk mereka tetapi kepulangan kita tu lagi bermakna buat mereka.

kalau dulu masa aku kecik-kecik,tiap kali dapat tahu kakak-kakak aku ada yang nak balik kampung-arwah abah dah siap-siap penuhkan peti sejuk dengan benda nak masak,ada kakak aku yang suka itik,ada yang suka udang,ada yang suka ayam kampung pendek kata pesan je nak makan apa, arwah abah dah siapkan.arwah mak pulak memang suka masak!daripada sarapan-roti canai mak? alahai...aku memang mis nak makan roti canai mak...al fatihah untuk arwah mak...(air mata-kenapa tiba-tiba pulak turun ni...)minum petang dan makan malam...semua fuh lengkap.

kini ,walaupun aku tak berkesempatan rasa tu semua daripada air tangan mak sendiri-tapi aku syukur dapat merasainya daripada mertuaku-Hajah Timah!mertua aku pun macam arwah mak dan abah dulu-tahu je kitaorang nak balik,dah siapkan apa yang menjadi kesukaan kami.Ya Allah syukur sangat-sangat! tu lah jadinya memang tak berkesempatan nak update blog.

daripada sarapan, tengahari dan malam...semua ada.pakweku hanya pergi pasar waktu pagi-aku tolong kemaskan yang patut dan pastinya nak tumis-tumis tu mak mertuaku lah! memanglah kan kalau kat rumah kita-kita yang pergi pasar,kita yang siang ikan,kita yang masak dan kita jugaklah yang jadi tukang makan...alahai...lemahnya kan...bila orang lain yang masakkan-aduh!sodap!!! hihiii....

moral cerita: sekarang masa muda-kita buatlah orang tua kita segembira yang termampu.mudah-mudahan yang sama juga kita dapat pabila kita tua kelak...hidup bagai roda-pastinya kita juga akan melalui detik dan rasa yang sama seperti mereka...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala