pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, November 27, 2010

AIKIDO-seni pertahanan diri

salam hujung minggu.ke mana agaknya hujung minggu ni? ke MAHA Serdang? ke pertunjukkan kucing di PICC Putrajaya atau ke mana?aku pulak, pagi ni nak ke Sukida,Semenyih untuk melepskan hajat Sakinah nak memancing!melihatkan keadaan Hakimi dah beransur sihat barulah boleh merealisasikan janji dengan Sakinah.entri ini akan ku kongsikan kemudian.

entri hari ni berkaitan dengan seni mempertahankan diri.sebenarnya dah lama nak masukkan cerita ni tapi ada je cerita lain yang overtake.tapi hari ni kena cerita jugak lah...hihiii

kat rumah aku ni, 2 anak beranak ni (pakweku dan Sakinah)memang dah lama joint in dalam AIKIDO. pakweku sekarang dah black belt dan boleh jadi cikgulah sekarang dan Sakinah pulak baru warna hijau.aku? huh...dah berwarna warni tali pinggang aku...hahaha.....aku? taklah berminat, cuma jadi manager diaorang ni aje...bia aku duduk kat tepi sudah!tak larat rasanya dibanting-banting!

AIKIDO...pernah dengar? mungkin agak jarang dengar berbanding judo,taekwando dan yang lain-lain tu...maklumlah aikido ni agak kureng sikit glamournya! alahai....ia bukan berbentuk sukan yang dipertandingan dalam mana-mana acara sukan.

sebaliknya AIKIDO lebih berbentuk privasi kerana dia tidak bermotifkan pertandingan semata-mata.ia lebih kepada satu seni untuk diri sendiri mempertahankan diri apabila diserang musuh!


satu seni pertahanan diri sendiri yang dibawa dari Jepun.mempunyai falsafah bahawa: ;kita tak serang orang tapi akan mempertahankan diri apabila orang buat kita;(defence not attack).kelas ini diadakan di dua lokasi-1 di Kelab Darul Ehsan pada setiap hari Khamis jam 8.30-9.30 dan di Bangi pulak pada setiap hari kecuali Ahad. diadakan pada sesi malam untuk hari biasa dan pagi dan petang untuk hujung minggu.

ia terbuka kepada golongan kanak-kanak dan juga dewasa.biasanya ibu bapa hantar anak mereka,lepas tu mereka pulak yang joint in sekali.aku? tetap macam dulu-jadi tukang hantar dan pemerhati PBB...
(DAH HABIS KELAS -kemas tetami@mat)(UNTIE YANG SETIA DENGAN TEH CINA)

ALAHAI...

4 comments:

  1. kak..berapa bayaran tuk kelas anak2 tu?

    ReplyDelete
  2. rm55.tiap hari khamis malam.kalau nk ulangan pulak hari sabtu.meh lah joint!

    ReplyDelete
  3. salam ti..laki aku minat aikido ni sjak dia mula minat steven segal tuh..agak2 kalo umoq nk msuk 40 bole join lgi ke klas ni? hehe

    ReplyDelete
  4. ti..lupa lak nk letak nama..aku ler aliza ali..aku ni bab2 it blur skit..uwahaha

    ReplyDelete

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala