pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, November 30, 2010

GALERIA PERDANA...sejarah TUN M

satu lagi tempat sejarah yang kami pergi hujung minggu lepas ialah di GALERIA PERDANA atau Sri Perdana.merupakan rumah kediaman mantan Perdana Menteri kita Tun Dr Mahathir Mohamad dan famili dari tahun 1983 sehingga 1999 sebelum berpindah ke Putrajaya.(PERSEKITARAN DARI LUAR)pembukaan galeri ini telah dirasmikan oleh mantan Perdana Menteri kita,Tun Abdullah Ahmad Bidawi.terletak di Jalan Terengganu off Jalan Damansara.dibuka setiap hari kecuali hari Isnin dari pukul 10 pagi hingga 5.30 petang dan masuk adalah percuma.

(PEMANDANGAN LUAR RUMAH)apa yang menarik?melihat sendiri bagaimana keadaan rumah pemimpin negara,hiasan dalaman juga cerita cerita Tun M di samping tugas dan keluarga.

kita dapat menghayati jasa,melihat sejarah,sumbangan dan perjuangan beliau selaku Perdana Menteri selama 22 tahun.

ruang dalam bilik masih dikekalkan seperti dulu dengan perabot dan hiasan dalamannya di samping lanskap di luar masih dikekalkan seperti dahulu.

sayangnya di dalam galeri ini,rakaman foto tidak dibenarkan.jadi aku sekadar dapat merakamkan gambar di luar sahaja.

banyak yang dapat dilihat di sini-ruang utama yang menerima tetamu sama ada dari dalam dan luar negara,ruang pejabat dan bacaan Tun,ruang makan keluarga dan tetamu,bilik tidur Tun dan anak-anak beliau di samping rangkuman foto-foto Tun dan isteri semasa melakukan tugasan negara dan juga foto-foto personel.

(ANAK BUAHKU BERGAYA DENGAN SALAH SATU MOTORSIKAL BERKUASA BESAR YANG DIMILIKI OLEH TUN)pendek kata,banyak yang dapat dilihat di sini tambahan lokasi kedudukan galeri ini yang terletak agak privasi dengan persekitaran yang mendamaikan.kalian boleh datang sendiri untuk melihat apa yang aku ceritakan di sini.
ALAHAI...

2 comments:

  1. ermmm rajinya bawak ank2 p tempat cenggini

    ReplyDelete
  2. mak bapak dia pun sama sibuk.anak2 ni tahu ikut je..hihiii

    ReplyDelete

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala