pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, April 12, 2011

PENCIL & ERASER -A GOOD ONE!

Assalammualaikum semua...

entri kali ini aku sharekan daripada email yang aku terima daripada kawan Kak Cikku-J Charles Francis.aku rasa ia sangat relevan kepada kita.(foto oleh:GOOGLE.COM)
Pencil: I'm sorry.

Eraser: For what? You didn't do anything wrong.

Pencil: I'm sorry because you get hurt because of me. Whenever I made a mistake,you're always there to erase it.But as you make my mistakes vanish, you lose a part of yourself. You get smaller and smaller each time.

Eraser: That's true. But I don't really mind. You see, I was made to do this. I was made to help you whenever you do something wrong. Even though one day,I know I'll be gone and you'll replace me with a new one, I'm actually happy
with my job. So please, stop worrying. I hate seeing you sad.

Parents are like the eraser where as their children are the pencil. They're
always there for their children, cleaning up their mistakes. Sometimes
along the way, they get hurt, and become smaller / older, and eventually pass on.
Though their children will eventually find someone new (spouse), but parents
are still happy with what they do for their children, and will always hate seeing
their precious ones worrying, or sad.

AKU?anak-anak kita ni saja yang tak tahu yang kita sayangkan dia.sebab apa?SEBAB-SAYANG TAK DAPAT DIVISUALKAN! aku sendiri tak dapat nak tunjukkan banyak mana sayang aku pada mereka.selalu aku cakap; "sayang mama macam air laut yang mengalir,tak pernah surut-surut." aku harap mereka faham.patutlah dulu bila aku bertanya arwah mak;
"mak sayang adik?"
"sayanglah.ado pulak tak sayang"
"macam mana mak sayang kalau asik nak marah je orang ni..."
"nanti bilo ko ado anak nanti ko tahulah cam mano omak sayang ko"
...huhu....terima kasih mak.sekarang aku faham apa itu sayang.

ALAHAI...

4 comments:

  1. baru hari ni boleh masuk blog chempaka kalu tak ada notice malware...

    betul...bila dah jadi mak baru la kita paham segala pengorbanan n susah payah parent kita

    ReplyDelete
  2. o ye ke chik na? nnti sya cek.

    tulah,dah jadi mak ni sangat2lah btul ckp mak kita dulu.skrg ni klu anak buat silap sikit kat kita,cepatnya rasa sedih...agaknya cam tu jugak mak kita rasa dgn kita dulu..

    ReplyDelete
  3. Hemm..betul tu dek..
    tapi sekarang ni lagi mencabar tuk menjadi emak pad anak2 zaman cycber...
    banyak tul dugaannya...

    ReplyDelete
  4. mmg dugaan itu tk pernah ada hujung selagi status ibu bapa yg kita pegang sampailah hari penamat itukan...moga Allah pimpin kita semua utk jd ibu bapa yg ideal

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala