pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Thursday, April 14, 2011

KITA MAMPU MEMASANG HAJAT,ALLAH LEBIH TAHU

Assalammualaikum semua...

bercakap pasal hajat,pastinya semua antara kita berhajat yang baik-baik aje kan.ada yang berhajat untuk menjadi jutawan blog,ada yang berhajat nak jadi selebriti chef,ada yang berhajat nak menunaikan umrah atau haji tahun ni, ada yang nak menamatkan zaman bujang dan macam-macam lagilah.pastinya yang baik-baik belaka.tak tahulah pulak ada yang berhajat tak baik...hish...mintak dijauhkanlah ye!

salah satu hajat yang aku fikir semua antara kita mahukan ialah berhajat nak mati dalam iman,dalam Islam,dalam keadaan yang baik,dalam keadaan dapat diperdengarkan dengan kalimah syahadah oleh kaum keluarga dan sebagainya.

di bawah ini sedikit bingkisan yang aku jumpa pagi ni.

ARKIB : 12/04/2011 Utusan Online
Bapa Francisca Peter ditemui mati di rumah sewanya

KUALA TERENGGANU 12 April – Bapa penyanyi popular sekitar era 80-an Francisca Peter, ditemui mati di rumah sewanya di Taman Seri Dungun malam tadi.

Mayat Lucian Gaberial Peter atau nama Islamnya Muhammad Gaberial Peter Abdullah, 78, ditemui dalam keadaan tertiarap dalam rumah sewanya itu oleh seorang rakan anaknya pada pukul 10.30 malam.

Rakan anaknya itu dikatakan pergi ke rumah Muhammad Gaberial Peter yang pernah bekerja sebagai wartawan akhbar New Straits Times sekitar tahun 70-an itu setelah diminta berbuat demikian oleh seorang daripada anak Muhammad Gaberial Peter.

Ketua Polis Daerah Dungun, Supt Dahlan Mohd Noor yang dihubungi mengesahkan kejadian itu dan mengklasifikasikannya sebagai mati mengejut.

Sementara itu, Pegawai Agama daerah Adnan Mohamad mengesahkan Muhammad Gaberial memeluk Islam sejak tahun 2007.

Mayat Muhammad Gaberial dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sura Tengah kira-kira pukul 2.30 petang ini. – Bernama


AKU?Al-fatihah untuk arwah,moga ditempatkan di kalangan para solih dan solihin.moga hajat kita seperti yang kita doa setiap hari dimakbulkan oleh Allah s.w.t.amin...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala