pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, April 18, 2011

PENANGAN DURIAN,BERAPA PUN SANGGUP BAYAR

Assalammualaikum semua...selamat memulakan hari Isnin untuk rakan-rakan blogger.

ni nak citer dengan kalian semua pasal durian.Ya Allah bila sebut durian ni memang...aduh memang pantang!pantang nampak.aku sejak dulu lagi pemakan durian tegar.arwah abah memang tahu kesukaan aku ni.setiap kali musim durian gugur pastinya dia dah siap simpan untuk aku.kalau tak ada musim pun,dia akan mencari durian untuk aku.(al Fatihah untuk Hj Abd Aziz)

gara-gara dah 2 minggu berturut aku tengok segmen durian di Majalah 3,membuatkan satu perasaan yang tak boleh tahan lagi.cerita pasal durian Musang King aduh...masa siaran tu 2 tempat yang dipromosikan iaitu di Bentong dan SS2 PJ.aku pun memasang angan-angan untuk pergi yang dekat sini je.petang tadilah akhirnya impian menjadi kenyataan.

bertempat di SS2 Petaling Jaya aku menemui apa yang aku idamkan.seperti biasa bersama ahli korum dan Kak Cikku yang jadi driver, terus sahaja menuju ke tempat jualan durian ni.memang dasyat.bukan setakat buah yang banyak,orang pun ramai jugak.(keadaan di tempat makan durian-1 Malaysia ada sama!)(fokus 2 beradik ni)boleh makan di sini,atau juga boleh bungkus.bagi aku sefamili,best lagi makan di sini.tempat makan pun selesa,ada kerusi meja disediakan tambahan pulak situasi makan di sini lebih happening.

(senarai nama durian,jenis dan kualitinya)untuk petang tadi,aku memilih pastinya MUSANG KING!D24 dan HOR LOR.sebiji setiap satu=3 biji semuanya.harga? hahaha, ni memang terkezut bila dengar.

Musang King- sekilo RM 28(bijinya yang kecil@kempis tetapi isinya memang peh! lemak-lemak sikit)Hor Lor - sekilo RM 18(isinya memang tebal dan ulas yang besar,bijinya pun besar)
D24 - SEKILO RM 16(rasa lemak-lemak dan sedikit tengit...aduh..)

===================================
total: RM 106.00
===================================
AKU?makan 3 biji durian sampai beratus?bab ni memang aku tak boleh menahan.bab lain tu aku boleh KIV tapi penangan durian ini buat aku kalah...

ALAHAI...

2 comments:

  1. fuyoo beratus beb..hehe janji puas hati, kat ss2 ni memang selalu orang ramai je..aku tak pernah p tapi adalah lalu-lalang kat sini

    ReplyDelete
  2. tu lah Na, time mkn lupa diri.pastu time bayar..ha,ambik ko, beratus kena.tk pelah janji sdp.kata akak aku,cukuplah ni sekali.dah lepas ngidam semua..hihii

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala