pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Friday, April 22, 2011

4 BISIKAN SYAITAN DALAM RUMAHTANGGA

Assalammualaikum semua...moga kita berada dalam perlindungan dan kasih sayang Allah selalu hendaknya.

sedikit perkongsiaan yang ingin dishare bersama dengan kalian teman yang datang ke CITH. menerusi Tanyalah Ustaz TV9 pagi tadi bersama Ustaz Mohamad Abdullah dengan tajuk DILEMA RUMAHTANGGA aku rasa sangat berguna info ini.

terdapat 4 bisikan syaitan yang tujuannya untuk meruntuhkan institusi rumahtangga.:
1. bisikan perasaan jemu-jemu pada pasangan,jemu pada kehidupan rumahtangga yang dijalani
2. bisikan tidak hormat-sama ada isteri pada suami atau sebaliknya
3. bisikan cemburu-cemburu perlu ada tetapi jangan melampau.tak perlu nak bersangka dengan pasangan sebaliknya doa moga Allah tunjukkan kebenaran.Insya Allah,pasti Allah tunjukkan kebenaran itu.
4.bisikan perkara@perkataan yang tidak baik-suka mengungkit dan membandingkan.

kata ustaz,institusi rumahtangga adalah tempat yang penuh dengan limpahan pahala kerana itulah syaitan sentiasa cuba untuk meruntuhkannya.

satu lagi;

JANGAN BANDINGKAN KEBAHAGIAAN KITA DENGAN KEBAHAGIAAN ORANG LAIN KERANA ITU KITA TIDAK AKAN PERNAH RASA BAHAGIA SELAMANYA.

AKU? kadang-kadang aku juga ingin menjadi seperti orang itu,dan ini walhal aku tahu aku tak akan dapat seperti itu.Ya Allah,jadilah aku hambaMU yang bersyukur dengan apa yang telah ada ini dan jauhkan kami semua daripada bisikan-bisikan syaitan yang sentiasa tidak pernah putus asa.amin...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala