pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Friday, April 15, 2011

BILA DATANGNYA DEMAM PILIHANRAYA

Assalammualaikum semua...

16hb=esok hari penentuan untuk iklim politik di Sarawak.pilihanraya yg ke-10 akan berlangsung dan pastinya ia menjadi kayu pengukur kepada pihanraya umum negara kelak.

(foto oleh: GOOGLE.COM)biasanya dalam mana-mana pilihanraya pun,bila datangnya musim ni maka banyak pihak yang akan mengambil kesempatan.kesempatan itu diraih ekoran daripada perkembangan semasa yang berlaku.bak kata orang masa inilah ramai pihak akan 'menangguk di air keroh'.

1.kepada pengusaha chalet/homestay/hotel/motel-pastinya permintaan untuk bilik meningkat daripada biasa.apa taknya,ramai yang berkunjung ke Sarawak sekarang.masing-masing mewakili parti masing-masing.

2.kepada pengusaha makanan/barangan-masa inilah mendapat keuntungan berlipat ganda,jual apa pun sure laris.

3.pengusaha pengangkutan-memang akan menerima permintaan yang tinggi dan pastinya ada yang menaikkan harga daripada hari biasa.

4.ahli politik/pihak penyokong-ketika inilah masa digunakan untuk membuat apa cara sekali pun untuk mencapai kemenangan kepada parti dan calon.pastinya pelbagai 'senjata' akan digunakan oleh mereka bagi mencapai kemenangan waima kalau terpaksa menyerang peribadi pun sanggup dilakukan.

kesemua situasi ini memang nyata berlaku bila datangnya demam pilihanraya.hanya 'senjata' yang kuat akan dapat menangkis apa jua serangan yang mendatang!

AKU?pilihan di tangan kita untuk memilih apa jua yang ada di depan mata-selamat membuang undi untuk warga Sarawakian.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala