pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, June 10, 2011

LELAKI KUAT MAKAN ATAU PEREMPUAN JAGA BADAN?


Assalammualaikum semua... salam pagi Jumaat.nampaknya tinggal 2 hari saja lagi untuk berehat-rehat di rumah sebelum sekolah dibuka Isnin depan.lepas ni pecah balik lemak anak-anak kita ye!

bercakap pasal pecah lemak ni,CITH tertarik dengan satu perbincangan di MHI pagi tadi.antara lelaki dan perempuan siapa yang kuat makan?bagi CITH lelaki memang kuat makan berdasarkan fizikal dan tuntutan kerja mereka.lagi berat kerja mereka,maka tuntutan makan lebih itu lagi ketara dilihat.(foto oleh:GOOGLE.COM)

berbanding kaum perempuan ni,kerisauan yang tinggi terhadap perubahan bentuk fizikal menjadikan mereka paranoid untuk makan lebih atau makan banyak.apa yang jelas ketara,orang perempuan ni tak nak berlaku perubahan pada saiz pakaian mereka daripada sebelumnya.misalnya daripada saiz M ke XL ...tu dah tahap bahaya!tahap inilah yang sangat ditakuti.mulalah nanti nampak apa yang sebelum ini tak nampak.pendek kata orang perempuan lebih menjaga badan daripada menjaga anak tekak.pasal tu kaum ini sanggup berdiet bagai nak rak untuk menjaga badan berbanding kaum lelaki yang dilihat 'belasah' je.

kalau keluar makan pun-siapa yang selalunya habiskan makanan?pastinya kaum lelaki.orang perempuan selalu makan tak habis.tengoklah kalau di majlis-majlis buffet.banyak pinggan yang masin berisi ditinggalkan begitu sahaja.orang lelaki tak,memang semuanya licin!

dalam kes CITH sendiri pun,memang pakwe CITH lah yang menjadi tukang habis di rumah mahu pun bila makan di luar.dia yang selalu makan last.sebab apa? sebab dia yang jadi tukang perabis makanan.selalu dia cakap; "yelah,ni semua saya yang kena abiskan.dah macam DBKL pulak ye".entahlah,memang dah dari dulu macam tu.bila dia tak ada,memang terasa.tak ada siapa yang jadi tukang perabis.pasal tu selalu CITH pesan kat Sakinah; "makan kasi habis.baba tak ada.tak ada siapa nak habiskan makanan lagi..."

rasanya ramai juga yang sama kes macam CITH di luar sana.tapi apa pun bagi CITH,lelaki perabis makanan tu bukanlah bermakna dia kuat makan sangat tetapi lebih kepada tak nak membazir.sayangkan makanan tu,maka secara tak sengaja dia jadi kuat makan pulak...hihii...perempuan? macam biasa terus menjaga badan.malulah kalau sendawa sampai 3-4 kali.nampak benar yang kuat makannya pulak kan!

ALAHAI...


3 comments:

  1. ermm...kalo aku yang kuat diet ni, mmg tak berbaloi ler bawak g makan, apatah lagi buffet..selalunya aku tak order untuk aku, order yang anak2 suka, pastu kongsi ngan anak2 jer (sbb anak2 aku sure tak dapat habiskan makanan tu...)

    tp aku suka masak dan bagi kawan2 makan..hehehe....

    ReplyDelete
  2. Jumpa budak yg hanya makan nasi dgn telur goreng saja.Pertumbuhan terbantut.

    ReplyDelete
  3. CK:aku suka ayt last tu...I LIKE UUU..tapi mmg selalu chef2 ni badannya emm..leh tahan gak.tapi ko ni mmg spesis lain..

    NIEDA: sian kan mcm tu.kita kat sni lak mcm2 ada.bukan terbantut lagi dah tapi dh jadi mengembang sakan

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala