pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Thursday, June 23, 2011

AIR DICINCANG TAKKAN PUTUS NAMUN HATI?


Assalammualaikum semua...

pepatah ada mengatakan;AIR DICINCANG TAKKAN PUTUS maknanya walau macam mana sekali pun pergaduhan atau perselisihan faham itu namun atas dasar persaudaraan maka ia tidak akan lama.CARIK-CARIK BULU AYAM,LAMA-LAMA BERCANTUM JUA.(foto oleh:GOOGLE.COM)

orang kita memang banyak pepatahnya untuk mengambarkan suasana yang harmonis,tidak mahu ada yang berkecil hati.pendek kata dalam gurauan,diselitkan nasihat sebagai panduan hidup.maka terciptalah berbagai pepatah,peribahasa dan sebagainya.

apa kena mengenanya?yelah, SEDANGKAN LIDAH SERINGKALI TERGIGIT ini kan pula manusia yang rambut sama hitam (oopss,ada juga yang berwarna coklat,merah,burgundy...)tapi punya hati yang lain-lain.yelah hati itu hanya satu bahagian yang kecil dalam organ badan NAMUN fungsinya mengalahkan organ-organ yang lain.hati LEBIH POWERFUL!dek karana hati jugalah,kadang kala sukar sekali untuk memaafkan atau meminta maaf.orang kata lebih senang maaf tapi nak dilupakan suuuuuuusah.jadinya masalah HATI lagi.

entahlah,CITH pun semakin hari rasa susah hati.nak bertegur?nak diam?nak buat tak tahu? pun CITH tak tahu nak buat apa.hati orang di sana sukar sekali nak diduga!biarlah CITH dikatakan penakut,tak ada pendirian,macam lalang atau apa jua,demi sebuah ikatan,biarlah keadaan berlalu begitu saja dan moga angin yang bertiup mampu membawa terbang segala hati-hati yang tidak seronok itu.

satu yang CITH pegang-AIR YANG DICINCANG TAKKAN PUTUS.gunalah apa cara sekalipun,pastinya ikatan antara CITH dan DIA tetap kekal selama-lamanya...

ALAHAI...

3 comments:

  1. sekali hati terguris.. walaupun nampak dah sembuh tapi sebenarnya parutnya masih ada

    ReplyDelete
  2. NIEDA:lom lg kak

    CHIK NA: susahnya nak ilangkan kesan tu kak...

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala