pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Sunday, June 5, 2011

BAKTERIA E COLI ANCAM SAYUR PULAK


Assalammualaikum semua...

sepanjang minggu ni heboh pulak berita memperkatakan virus baru yang menyerang dalam sayuran iaitu VIRUS E COLI (sebutan collie).sayuran seperti timun dan salad dari Jerman dikatakan tercemar dengan virus ini tetapi masih belum dikenalpasti mengapa dan sebab apa.(foto oleh:GOOGLE.COM)

para saintis di sana sedang mengenalpasti punca pencemaran tersebut sama ada disebabkan oleh kebersihan di ladang yang sangat teruk atau tempat transit yang tercemar.sayuran mentah mudah terdedah dengan punca pencemaran apabila ia melibatkan baja tahi lembu.

bakteria ini boleh mengudang kepada sakit cirit-birit berdarah yang teruk,menyerang ginjal dan akhirnya boleh membawa maut.setakat ini,laporan berita telah melaporkan sebanyak 19 kes kematian di Eropah.

jadinya buat masa ini sesiapa yang bercuti ke luar negara kenalah pantang makan salad dan timun ni.harapnya kementerian kesihatan kita mengambil langkah produktif untuk menangani permasalahan ini.dulu hari tu pasal limau mandarin,lepas tu telur tiruan dari China sekarang ni salad dan timun pulak...apa lagi lepas ni...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala