pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, July 31, 2010

RESTORAN TERAPUNG NELAYAN TITIWANGSA-JJCM sebelum Ramadan

Sekali lagi ketemu kita dalam entri JJCM. seperti biasa hujung minggu..busy dengan aktiviti keluar masuk rumahlah.- hihihi...jalan-jalan cari makan. Malam tadi lokasi pilihan ialah di Restoran Terapung Nelayan di Titiwangsa.

asalnya nak mencuba di Restoran Tupai-tupai tetapi memandangkan ahli JJCM tak cukup korum,jadinya pilihannya di sini sahajalah.lagi pun cuaca malam ni tak berapa baik-hujan.jadi baik pergi yang dekat-dekat sahajalah.

Kali ni kumpulan kami tidak disertai oleh pakweku.pakweku sebelum subuh semalam lagi dah ke Kuantan untuk menyahut panggilan laut dengan ops tenggiri dia! Mudah-mudahan ada hasilnya. Nanti akan di ceritakan kemudian.....anak buahku yang selalu ikut pun,tak jadi pergi di saat akhir sebab ada hal kematian.jadinya,kali ini aku pergi dengan dua orang kakakku yang biasa tu sahajalah. 4 orang perempuan dan seorang pakwe kenit aku!-Hakimi

Malam ni,kami memilih hidangan bufet stimbot.harga seorang rm25.91 untuk dewasa dan rm12.72 untuk kanak-kanak.kalau bercerita pasal stimbot ni-biasalah hidangannya ketam,udang,sotong,ikan dan segala macam ‘ball-ball’ yang ada.
Bila seafood macam ni...aku hanya pandang sahajalah.memang aku tak lah berani nak makan.takuttttt alergi lagi.kali ni aku sedikit terbatas sikit nak bergerak, pakwe kenitku ini ada di pangkuan.kali ni terpaksalah handle sediri.pakweku tak ada.nasib juga kedua orang kakakku silih berganti mendukung Hakimi...lenguh....

Kali ni bawak Sakinah makan memang berbaloi.dia berlawan makan ketam dengan Alang dia .kakakku ni pun boleh tahan juga dengan ketamnya.memang dia pekena ketam dan udang sahaja malam ni.memang beriya betul! selain makan seafood stimbot,ada juga juadah nasi berlauk dan makan ala carte.Tapi,aku syorkan ambil makan bufet daripada ala carte.kalau dilihat daripada pengunjung pun,bahagian bufet lebih ramai daripada yang ala carte.

Pencuci mulut? Memang stail kampung.kuih kesui,pengat pisang,pengat ubi (sira gula),bubur cha-cha,bubur kacang merah...semua ni memang sedap...
Bercerita pasal menu nasi pulak-ada dua pilihan.nasi putih dan nasi minyak. Antara lauknya,kari kambing,kari ayam,ayam goreng,sotong sambal...entah banyak lagi tapi aku ni sedikit terbatas untuk berjalan...alahai...harapkan kakakku lah yang hidangkan untuk aku.

Hakimi-sampai tu,dia tidur.
mula melampai di bahu...alamat lenguhlah bahu sebelahku. lepas tu baring pulak. Makan pun dengan segera je.tapi elok juga dia tidur,kalau tak lagi havoc dibuatnya! Maklumlah tengah melasak sekarang.

Malam ni,juara makan jatuh kepada kakakku yang Alang ni. memang dia tak berhenti makan walaupun orang lain dah stop dah. Dua orang kakakku malam ni,bergaya sakan-pakai baju baru dari Jusco (shopping petang tadi),make up pun baru( dari Body Shop ,pun baru shopping petang tadi).aku je yang sama. Hihii....
Oklah, kalian di luar sana bolehlah mencuba makan di sini.boleh juga buat majlis hari jadi macam di sebelah mejaku ini-ada sambutan hari jadi salah seorang anggota keluarga mereka di sini. Selain tu majlis resepsi kahwin pun boleh buat di sini.kebetulan malam ni pun ada majlis kahwin di sini.memang ramailah orang tapi kalau kalian nak datang ramai,bagusnya membuat tempahan dahulu tetapi kalau setakat 3-4 orang,datang walk in pun boleh.

KOMEN:
-harga sangat berpatutan
- suasana persekitaran menarik
-makanan sedap.tapi ada makanan yang dah habis cepat tu,lambat sikit nak ditambah.contoh: ayam goreng
-kawasan parking yang terhad

pose-pose....ada dua orang bawak camera...


No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala