pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, June 30, 2011

ASAL ADA ATAU MEMANG PERLU ATAU SAJA NAK TUNJUK?

Assalammualaikum semua...

manusia ni macam-macam perangai.apatah lagi kalau kata perempuan.perangai dan nafsu kehendak memang macam-macam.(tapi lelaki pun tak kalah juga! hihi...).ni lah CITH nak celoteh sikit pasal orang.

ada orang yang CITH kenali,dia ni bekerja dan mempunyai pendapatan sendiri.jadinya apa yang dibeli tu taklah menyusahkan sesiapa.TAPI dek kerana duit itu dia yang punya maka dia tidak kisah untuk berbenja terhadap sesuatu walaupun sebenarnya benda itu tak sangat penting untuk dia.

nilah yang dikatakan,ASAL ORANG ADA,AKU PUN ADA.tetapi benda tu tak berguna pun untuk dia.kadang tu,berlebih-lebihan semata nak lawan dengan orang lain.pantang aje nampak atau dengar orang lain ada,saja beli untuk "BAKAR" perasaan orang lain dengan tujuan,AKU PUN ADA.

entahlah,susah nak faham spesis orang macam ni.apa-apa pun dia tidak menyusahkan orang lain-biokan ajelah.TAPI kitalah yang kadang-kadang rasa macam tak syok kalau ada orang yang asyik mengikut kita kan...(macam artis la pulak! hihi...).

apa pun,CITH selalu pujuk diri CITH untuk "UKUR BAJU DI BADAN SENDIRI"kalau dah saiz baju tu M pakai M.kalau pakai S nanti macam sarung nangka pulak.kalau pakai XL macam kelambu...jadinya pakai yang kena dekat badan.kalau nak ikut nafsu,semua orang ADA,CITH nak ADA SAMA,hihii...ada macam ni?tapi bak kata pakwe CITH; fikir dulu memang perlu atau nak tunjuk saja???...

ALAHAI...

5 comments:

  1. salam ti..aritu aku tertengok drama kat tv1 tajuk AKU ADA..KAU ADA?...sbijik cam posting ko ni..heheh..dasar org x bole tgok org lebih camtu la kan..yg pntg cam ko ckap ukur bju kt bdan sdri..i loiiike..

    ReplyDelete
  2. chik na sejak tak bekerja ni jadi kedekut utk spend kat diri sendiri walaupun cik abg bagi gaji tiap-tiap bulan :)

    ReplyDelete
  3. yups
    kalau kita nak amalkan kau ada aku pun ada memang susah
    baik duit tu simpan kan
    nanti waktu sesak boleh juga guna
    :)

    Kisah Joyah Dan Bedah

    ReplyDelete
  4. jenis yg cam gini bukan je takat ko ada, aku pon ada tp dia siap wat tayangan perdana lagi kt jiran tetangga.. kalo tak cukup tayangan perdana dia buat pengumuman 'sure heboh tv3' satu kampong.. boleh?? haha.. aduhai!

    ReplyDelete
  5. maknanya memang wujudkan spesis macam ni.yelah,kadang-kadang buat kita jadi rimas,memang pada awal tak kisah tapi lama2 kisah jugak...macam-macam manusia ni kan.moga apa yg di depan mata itu akan menjadi cermin utk kita bawak dan letakkan di mana diri kita berada.

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala