pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Wednesday, May 2, 2012

SURATKHABAR SERUPA MAJALAH 18SX

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

walaupun cuaca hari ini dingin sejuk dek kerana hujan membasahi bumi tapi suhu orang politik hari nampaknya naik tinggi.apa tidaknya lepas satu,satu isu yang ditelanjangi cuba dibuat semata-mata atas nama NAK MENANG PRU!

hari ini,kalau dilihat pada muka hadapan akhbar harian kita iaitu Utusan Malaysia dan Kosmo rasanya semua rasa mual dan menjijikkan.tak tahulah kalau ada yang suka.bukan bercakap untuk menyokong atau memenangkan pihak yang terlibat waima daripada parti politik mana pun tetapi bercakap lebih kepada MENGAPA SAMPAI BEGINI SEKALI KOTORNYA PEMIKIRAN ORANG KITA SENDIRI.
inilah warna-warni yang kita lihat,kita rasai apabila masing-masing cuba untuk menjadi juara dalam memikat sokongan rakyat.angin PRU yang bertiup memungkinkan apa jua cara dilakukan asal sahaja matlamatnya tercapai iaitu MENANG dan BERJAYA MENJATUHKAN orang lain.

setahu kita,majalah 18sx sahaja yang memaparkan aksi,penulisan yang berbaur seks tapi sayang akhbar utama kita yang menjadi bacaan umum semua pihak turut bertukar wajah dek kerana virus nak menang!.

mana kita sebagai orang dewasa@ibu bapa nak menutup malu bila gambar yang tidak senonoh ini dilihat oleh anak-anak kita? apa yang kita nak jawab kalau ditanya; "mama,orang ni tengah buat apa ma? atau 'skandal seks tu apa?" dan sebagainya.mungkin ada yang kata; "kita kena open dengan anak-anak untuk memberi jawapan sebenar". bagi CITH,ya itu benar kita kena berterus terang menjelaskan sesuatu keraguan anak tetapi apakah sudah masuk ke dalam otak fikiran anak-anak kita jika disuapkan seperti gambar ini? bagaimana kita mahu memupuk minat membaca anak-anak kalau belum pun mereka membaca,mereka dah dihaidangkan dengan gambar yang meloyakan itu...huhu...rasa sangat malu dan kurang ajarlah siapa yang memaparkan itu.

CITH dulu pun pernah mengambil kertas kewartawanan semasa di tahun dua pengajian dan pernah diajarkan oleh penyarah CITH ketika itu bahawa wartawan kena patuhi etika penulisan.maknanya wartawan jangan nak gila cari nama dengan berita-berta sensasi yang sekaligus menggugurkan norma-norma kehidupan dan budaya masyarakat yang diwakilinya.setiap bahan penulisan haruslah mengambil kira aspek-aspek ini kerana dunia penulisan@kewartawanan khususnya untuk khabar yang menjadi bacaan umum rakyat bukanlah seperti penulisan majalah picisan! yang boleh ditulis carcabarba atau seprono yang boleh!

TAPI,hari ini...tengoklah sendiri.bukan setakat ayat yang digunakan itu sudah tidak seindah bahasa,bahkan ditambah pula dengan visualnya sekali untuk melengkap cerita.semuanya seperti CITH katakan tadi kerana AKU NAK MENANG DALAM PRU...maka dengan itu rupa akbar juga sudah seperti majalah seks 18sx!


CITH kongsikan di sini petikan kata Ustaz Dr Zaharuddin Abd Rahman pada ruangan statusnya di FB. Saya SANGAT MEMBANTAH siaran gambar-gambar lucah (tidak kiralah samada ia bermotif politik atau tidak, melibatkan wajah mirip pemimpin parti BN atau PR) yang disiarkan oleh mana-mana akhbar awam tempatan seperti yang dilakukan oleh Utusan Malaysia & Kosmo 2 Mei 2012. Ia adalah satu petanda KOTORNYA minda (dan hati) si pembuat keputusan. Juga terlampau berpolitik sehingga siaran itu boleh memudaratkan pembaca & rakyat Malaysia khususnya generasi muda. INGATLAH siaran media awam ibarat iklan, sekali ia memberi idea & gambaran, sekiranya ada yang menurutinya, keseluruhan individu yang meluluskan keputusan siaran itu BAKAL mendapat saham DOSA sehingga hari kiamat. Dosa jariah berdasarkan hadis Nabi Muhammad.

ALAHAI...

4 comments:

  1. Hari ini kita buka aib orang..
    Esok lusa?? Wallahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah keadaannya hari ini.utk dipilih,mampu berbuat apa shj.

      Delete
  2. Dunia ini , semua nak jadi isu utk menjatuhkan org

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak jd isu pulak,nnti tak mng kan...pasal tu semua nak dikoreknya.

      Delete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala