pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Friday, September 16, 2011

PELABURAN KIJANG EMAS DI MAYBANK


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

pelaburan emas di Maybank boleh dibuat menerusi 2 kaedah:-
1.pelaburan dengan membeli syiling emas Kijang Emas
2.pelaburan dengan membeli emas melalui buku iaitu Maybank Gold Investment Account (MGIA)
untuk hari ini,CITH masukkan entri pelaburan yang pertama dulu ye.seterusnya nanti CITH akan sharekan di sini.
PELABURAN SYILING KIJANG EMAS
-merupakan satu bentuk pelaburan emas dalam bentuk fizikal yang sangat mudah dan murah.ia mempunyai 3 saiz iaitu 1 Oz, 1/2 Oz dan 1/4 Oz. Ketulenan emasnya ialah 24K (999.9).
oz=troy ounce.
1 oz= 31.105gm-nilai muka ialah RM200
1/2 oz=15.550gm-nilai muka ialah RM100
1/4oz=7.780gm-nilai muka ialah RM50

pembelian syiling Kijang emas ini boleh dibuat di Maybank TETAPI hanya pada cawangan Maybank yang terpilih SAHAJA.macam dalam jadual di bawah ini:sebelum tu,apa dia syiling emas Kijang Emas? Kijang Emas adalah wang syiling emas rasmi Malaysia dan dikeluarkan oleh Royal Mint of Malaysia.untuk bacaan lanjut, lihat di sini, http://en.wikipedia.org/wiki/Kijang_Emasmanakala untuk melihat harga belian dan jualannya,boleh lihat di sini:http://www.bnm.gov.my
(harga belian=harga kita beli dari bank.harga jualan =harga kita jual pada bank)

untuk rekod semalam,1 oz=harga belian ialah RM 5947 dan jualan RM5717.jadual naik turun harga ini akan dikemaskini hanya pada hari bekerja sahaja.ini bermakna untuk 3 hari cuti ini,tiada data yang dapat dikeluarkan oleh Bank Negara.

CITH:walaupun namanya 'syiling" tapi ini syiling bukan sebarang syiling...kata pepatah;hanya jauhari yang mengenal manikam.sikit-sikit lama-lama jadi bukit.

ALAHAI...

6 comments:

  1. salam.... puan. bagaimana sy boleh contact puan untuk bertanyakan tentang kijang emas?

    ReplyDelete
  2. APA SYARAT PELABURAN EMAS KIJANG...BERAPA PEMBELIAN DAN HAD UMUR YANG BOLEH DIDAFTARKAN...

    ReplyDelete
  3. tak ada apa syarat pun.pegi sahaja ke maybank-terutama main office .di kaunter,cakap sahaja kita nak beli berapa oz atau berapa keping.paling minimum ialah suku oz bersamaan 7.780 gram.blh juga beli stgh oz iaitu 15.55g dn 1 oz=31.10 g.kesemuanya adalah emas 999.9.ini dalam bentuk fizikal.utk harga,boleh rujuk pada site kijang emas bank negara.

    kalau utk acc pulak boleh ke maybank dengan pembelian minumum sebanyak 5 gram.

    ReplyDelete
  4. salam puan.
    boleh x puan terangkan dgn lebih lanjut tentang acc emas maybank..
    saya ade membeli emas kijang maybank tp berminat dengan pelaburan acc emas.. boleh puan terangkan... cara pembayaran? cara belian?

    ReplyDelete
  5. salam.

    saya ada masukkan entri ini dlm tajuk PENGALAMAN MEMBUKA AKAUN EMAS.rasanya ada info di situ.emas ni kita boleh beli tiap-tiap hari atau pun nk jual pun boleh.tiada had.hanya monitor harga jualan dan belian di web site maybank.com di bawah investment-gold rate.di situ ada tertera harga-harganya.

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala