pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Friday, September 9, 2011

GILIRAN PREPAID TELEFON NAIK PULA

Assalammulaikum semua pengunjung CITH...

rasanya rata-rata di antara kita adalah pengguna prepaid telefon kan.tak kiralah daripada syarikat Celcom ke,Maxis,Digi dan sebagainya.jangan terkejut pulak lepas ni (bermula 15hb) bila kita top-up Rm10 tapi tak dapat nilai RM10 tu! sebanyak 6% cukai perkhidmatan akan dikenakan.ini bermakna kita perlu membayar sebanyak RM10.60 untuk nilai RM10 dalam telefon kita!

Syarikat telekomunikasi itu berkata cukai perkhidmatan merupakan cukai penggunaan dan boleh dikenakan kepada pelanggan sebagaimana yang disediakan dalam perundangan cukai perkhidmatan.(foto oleh:GOOGLE.COM)

Akta Cukai Perkhidmatan 1975 memerlukan syarikat telekomunikasi mengenakan levi cukai perkhidmatan pada kadar tertentu terhadap perkhidmatan telekomunikasi, termasuk perkhidmatan prabayar mudah alih.

CITH:suka tak suka,dah itu memang satu keperluan maka terima sahajalah.diharapnya cukai sebegini dapat digunakan secekapnya untuk merangsang pembangunan negara kita.

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala