pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, September 27, 2011

DAH JEMU KERETA NAK KERETAPI PULAK DIA

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

cerita pasal anak-anak kita dewasa ini.kalau zaman kita bebudak dulu mana nak merasa kemewahan berkenderaan 4 tayar macam anak-anak kita sekarang.ini CITH punya pengalaman lah.arwah abah hanya ada 2 tayar je iaitu motor honda 70cc.masa kecik bolehlah berhimpit dengan arwah mak tiap kali nak keluar jalan.bila meningkat besar sikit dah tak boleh naik bertiga.kena tinggallah alamatnya.lepas tu nak ke mana pastinya dengan bas.(nostalgia Patt-Hup bas)

TAPI,rezeki anak-anak sekarang-dalam perut lagi dah diusung ke sana ke mari dengan tayar 4!lepas tu celik mata dah tentu dengan kereta sampailah besar seterusnya memandu sendiri pulak.anak-anak tak biasa naik motor(kalau ada pun sebab ayah ada motor),biasanya naik kereta,naik kapal terbang,sesekali naik bas atau mungkin jarang sekali.begitu juga dengan keretapi.

samalah dengan anak-anak CITH.sejak dalam perut sampai celik mata yang diorang tahu naik kereta dan motor!.bila motor dah tak ada, hanyalah tahu ke mana-mana naik kereta.rasanya kalau naik bas tu mereka inilah antara yang gayat...hihi...Sakinah ada juga merasa naik bas.itu pun sebab ikuti program sekolah mahu pun program Permata Seni.adalah jugak tu.adiknya? langsung belum pernah jejak kaki atas bas!

sekarang apa yang dia sangat teruja nak naik ialah keretapi (Putra LRT).dek kerana hari-hari nampak train ni lalu,keterujaan itu lebih menyerlah berbanding nak naik kenderaan lain.boleh dikatakan seminggu tu mesti pekena naik train! kalau lama je tak naik,mulalah; "mama,chu..chu train..." aduh...lemah mama dengornya.maka terpaksalah CITH bawak dia naik.bukan pergi mana pun.bayar tiket untuk satu stesyen lepas tu ikut je train tu sampai hujung lepas tu patah balik dan turun.jadi kerjakan...apa nak buat.tunaikan hajat orang!haha...dia memang tersangat teruja nak beli tiket,nak masukkan tiket,nak naik lif dan seterusnya naik train.dalam train asyik sebut; "chu...chu..train..."

CITH:macam-macam,ada kereta dah jemu naik,orang lain yang tak ada kereta pastinya teruja nak naik kereta kan...

ALAHAI...

2 comments:

  1. Anak zaman sekarang. kita dulu teringin nak naik kereta.muak nak naik bas segala.anak 2 sekarang nak naik bas pula.

    ReplyDelete
  2. neida: ye lah kak dh mauk ngan kete.naik bas rasa lain pulak..

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala