pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Saturday, September 10, 2011

DEMAM CAMPAK KENA PANTANG MAKAN?

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...selamat berhujung minggu.pastinya sibuk hari ini dengan acara open house di sana sini ye...CITH pulak hanya beraya di rumah.segala aktiviti tarian Sakinah terpaksa dibatalkan sehingga campaknya baik.

bercakap pasal demam campak ni,CITH masih belum mendapat kepastian apakah perlu berpantang dalam makanan atau "bantai" sahaja...pagi tadi mertua CITH telefon.bertanyakan khabar kami anak beranak.barulah dia tahu Sakinah dapak campak.yelah CITH ni memang tak suka nak susah-susahkan dia.cukuplah berita yang baik-baik sahaja dia tahu...hihi...

ni alang-alang dia dah tahu,dia pun berpesanlah pada CITH jangan kasi Sakinah makan benda yang gatal-gatal.macam ayam,sotong,daging,telur tu tak boleh makan.lagi satu jangan bergoreng atau tumis dalam rumah.katanya orang tua-tua kampung dulu macam tulah pantangnya.

katanya nak elakkan gatal.masak ajelah yang rebus-rebus atau sup saja pesannya pada CITH.jadinya,pagi ni ha CITH dah ke pasar tani "memborong" hanya ikan sahaja minggu ni.ikan merah,ikan jenahak dan ikan serkut.semua ni CITH plan nak buat sup dan kari.nampaknya minggu ni makan ikan sajalah kami di rumah.

ALAHAI...

2 comments:

  1. SAlam aidil fitri. LAma tak mengentry rupa2 Sakinah kena campak ye....

    KAlau tak nak ada bekas parut jgn kena air hujan.

    ReplyDelete
  2. salam Aidilfitri jugak utk akak sefamili.

    o ye..t kasih kak.yelah macam kita ni ada lagi kesan campak masa bebudak dulu.

    ReplyDelete

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala