pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Monday, September 19, 2011

KEMBALI KE SEKOLAH SETELAH SIHAT

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

dah seminggu bercuti sakit,hari ni Sakinah kembali ke sekolah semula.al hamdulillah campak yang datang telah mula pergi yang tinggal tandanya yang masih ada.bak kata orang;luka dah sembuh dan yang tinggal cuma parut sahaja.

mujur juga tanda yang tinggal tidak kelihatan di muka.banyaknya di badan sahaja.segala petua dan nasihat CITH ikuti.maklumlah dah tinggal 3 beranak ni kenalah sendiri yang tanggung.mana nak manja dengan suami ke apatah lagi dengan mak! pesan CITH kat Sakinah;
"nak baik cepat,tak nak ada tanda-tanda semua kena dengar cakap mama.ikut je apa buat.jangan nak komplen."
apa taknya,bila hari pertama tidur atas daun semambu,dia dah pelik semacam.lepas tu kena pisah tempat tidur daripada CITH dan adiknya.makan pulak tu terpaksa berpantang.

baru hujung minggu ni makan ayam.sebelum tu makan sup ikan sahaja.satu lagi pantang,tak boleh keluar rumah.bab ni,dia kalah...tiap kali CITH nak keluar dia mula lah nangis nak ikut.kata dia;
"mama ni asyik keluar.ina je kena tinggal rumah.bosan lah macam ni!"
"duduk je rumah.nanti dah baik baru boleh keluar.bukan apa takut nanti berjangkit dekat orang lain atau pun Sakinah pula boleh kena jangkit lagi.mama dulu masa lepas bersalin lagi pulak kena pantang 44 hari tak boleh keluar tau.nak sihat cepat kenalah pantang." huhu...tak pasal-pasal masuk bab pantang diri sendiri pulak! hihi...sajalah tu kasi dia ok sikit.psikologi,psikologi...yang penting cepat sihat dan dapat teruskan sekolah macam biasa.cuti lama kat rumah kadang-kadang tu boleh buat 'darah naik'!

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala