pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
Powered By Blogger

Tuesday, September 13, 2011

CUKAI 6% DITANGGUHKAN BUKAN BERERTI MANSUH

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

sekali lagi CITH bawakan susulan daripada isu cukai telefon ini.yelah,bagi CITH ia memang kena kepada diri CITH yang merupakan pengguna khidmat prabayar ini dan mungkin kalian-kalian juga.

ini adalah sedutan berita dalam BULETIN UTAMA malam tadi.kenyataan daripada Datuk Seri Dr. Rais yang telah pun mengadakan pertemuan dengan 4 wakil syarikat telekomunikasi di Angkasapuri.

Ia susulan bantahan pelbagai pihak selepas syarikat telekomunikasi bercadang mengenakan caj perkhidmatan talian prabayar dan pek permulaan kad SIM bermula 15 September ini.

Pertemuan berlangsung hampir 2 jam yang kemudian mencapai kata putus menangguhkan cadangan itu.

Datuk Seri Dr. Rais Yatim, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan: "Kami telah berbincang dan suasanaya cukup baik. Mereka menerima pandangan kerajaan dan juga sentimen yang dilahirkan oleh Perdana Menteri dan nasihat kami dari kementerian."

Khamis lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut meminta syarikat telekomunikasi mengkaji semula keputusan mengenakan caj talian prabayar itu.

Selain membebankan rakyat, syarikat telekomunikasi juga didakwa sudah mencatat pulangan besar hasil perkhidmatan itu.

Sehingga kini, terdapat 26 juta pelanggan menggunakan perkhidmatan telefon bimbit.

CITH:keputusan itu DITANGGUH bukan bererti MANSUH! 2 perkataan yang pastinya membawa konatasi makna yang berbeza.ini bermakna,keputusan itu boleh berubah dan tidak mustahil ia tetap dikenakan secara diam macam yang dibuat oleh ASTRO!

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

lalala