pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Friday, September 9, 2011

DAUN SEMAMBU ALTERNATIF MENGUBAT CAMPAK

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

DAUN SEMAMBU...sejak CITH tuliskan status CITH di FB semalam,mengenai Sakinah yang kena demam campak,ramai yang mengesyorkan CITH cari daun ni.kata mereka daun ni selalunya orang India yang tanam tak pun banyak ada kat kuil-kuil mereka.tapi kat mana pulak CITH nak cari daun ni?emm...teringat pulak di kuil di Ampang sana.jadinya pagi tadi CITH pergi ke sana untuk mendapatkannya.

apa taknya ramai kawan yang kata petua guna daun ni,jadinya CITH rasa tak salah untuk berbuat yang sama.apa lagi memang dah kat sini tempatnya maka dapatlah yang dikehendaki.daun ni sekali tengok macam daun kari.dua kali tengok memang nampak lain.daun ni agak kasar sedikit dan tidak nampak macam berkilat seperti daun kari.pokoknya jenis berkayu yang besar macam pokok rambutan.tapi ada juga yang ditanam secara renek.

bercakap pasal daun semambu-CITH sendiri belum habis mengkaji kenapa daun ini dikatakan petua untuk meredakan demam campak.apa yang pasti seperti kawan-kawan yang lain,CITH gunakan daun ni untuk alas tempat tidur dia,daunnya CITH rebuskan dan buat air mandian. lepas tu ada kawan yang kata pulak,pukul-pukul kan sedikit daun semambu tu pada badan.macam bomoh kat TV yang nak buang hantu tu! hihi...CITH buat ajelah.

rasanya tidak mudarat apa sebaliknya jadi macam lawak pulak.time buat tu apa lagi ketawa besarlah kami berdua.CITH pulak buat-buat baca mentera...haha tapi baca selawat dan Fatihah...macam-macam.

CITH:kita berusaha selagi tidak menyimpang mana-mana.Allah jua tempat bermohon agar pergilah segala penyakit...moga cepat sembuh

ALAHAI...

1 comment:

  1. salam...nak tny..nk cr daun tu kat area Ampang kat mane ye?

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala