pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Thursday, September 29, 2011

KERBAU DAN KAMPUNG POPULAR

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

pagi ni buka internet baca suratkhabar,nak senyum pun ada,tergelak pun pun,simpati pun ada,kesian pun ada.aduhai...kampungku keluar surat khabarlah!tapi apa citernya? haha...nilah citer pasal kerbau.lampirannya ada CITH sertakan di bawah ini.myMetro | Dipijak kerbau naik minyak
myMetro | Dipijak kerbau naik minyak

CITH nak citer sikitlah pasal kerbau kat kampung kami ni ha.memang citer kerbau ni tak pernah habis baik masa CITH bebudak dulu sampai sekarang.apa taknya kalau dulu masa kecik asyik la kena tolong arwah abah jaga kerbau,susukan anak kerbau,tolong abah baiki kandang kerbau.(FOTO OLEH:GOOGLE.COM)

lepas tu tolong halau kerbau yang masuk kawasan kebun pulak.arwah abah memang marah sangat kat tuan punya kerbau ni yang biarkan kerbau masing-masing lepas bebas gitu.yelah,kerbau ni mana pergi sekolah,mana tahu baca "AWAS,DILARANG MENCEROBOH.PENCEROBOH AKAN DIDAKWA!" aduh, apa punya statementlah ni...manalah kerbau tu tau baca.apa yang dia tahu...main redah nak masuk,pastu tinggalkan najisnya sebagai bukti dia dah menceroboh! hihi...kelakar pulak.

sedihnya apa?kerbau tadi disimbah asid oleh manusia yang tak berperikemanusiaan,kerbau tadi dikerat ekornya,dikelarkan badanya...aduh sadis.ini memang realiti.CITH pernah tolong arwah abah merawat kerbau kami yang terkena simbahan asid dengan manusia yang tidak cerdik akal.sakit sungguh dia menahan kesakitan angkara perbuatan manusia.yelah,mana dia tahu kebun tu sapa punya,kebun tu tak boleh masuk ke,apa ke...pasal tu arwah abah CITH memang tak lama bela kerbau ni.lepas kejadian tu arwah abah jual semua kerbau yang ada.kemudian memastikan pagar rumah,kebun sentiasa dalam keadaan baik supaya kerbau tak masuk.

sekarang?masih ramai lagi yang jadi tuan kerbau tapi sayang sikap tak pernah berubah.kerbau dibiar lepas bebas merata,merosakkan kebun dan tanaman jiran-jiran yang lain.masing-masing ambil pendekatan 'bela bebas'.mereka lepaskan kerbau mereka dan hanya pergi mengira bilangan yang ada setiap hari di tempat yang biasa kerbau tu melepak.akibatnya,jiran-jiran yang tak terlibat menanggung masalah.tanaman musnah,najis kerbau dalam kawasan pagar rumah dan sebagainya...tuan kerbau masih mampu tersenyum bangga mengatakan; 'tu kobou den....'

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala