pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Tuesday, February 21, 2012

MAMA PUN KENA BELAJAR LAGI

Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

pagi tadi terpaksa kejutkan Sakinah awal daripada biasa.alasannya masih ada kerja sekolah yang tidak selesai.malam tadi dah ke kelas malam dan balik pukul 10 terus tidur.katanya dah mengantuk.minggu ni saja banyak kelas yang terpaksa dikorbankan dek kerana latihan tariannya untuk menyambut rombongan dari Jakarta,Indonesia.

dalam soal kerja sekolah atau apa sahaja yang membabitkan SEKOLAH,memanglah CITH tidak mudah untuk berkompromi.maklumlah,kita pernah menjadi pelajar dan tenaga pengajar maka segala helah dan apa sahaja memang sudah difahami.budak-budak ni memang sukalah kalau ada peluang nak keluar kelas@ponteng@tuang kelas tapi bila balik rumah mak ayah lah yang harus bertanggungjawab untuk membuat 'spotcheck" terhadap apa yang tertinggal di sekolah.

mungkin kerana CITH ini berkerjaya di rumah, maka semuanya perlu untuk diambil tahu.memang dalam hati kata;"emm...biar,tengok kan.dia buat tak kerja dia sendiri..."tapi memang tak boleh.kena juga 'bising' untuk bertanya itu dan ini.dek sebab itu mamanya inilah lebih rasa susah hati,stressnya melihatkan banyaknya kerja-kerja yang tertinggal.anak?emm...rilex sahaja.katanya nanti boleh buat...

sudahnya,mama terpaksa turun padang sekali duduk membantu si anak buat kerja sekolah.dalam masa yang sama mama pun kena belajar juga.maklumlah otak ni kalau tak diasah selalu,maka mudah berkarat.macam tulah.pagi tadi ditanyakan pada CITH tentang latihan simple present tense...emm...mama dah lama tak buat latihan ni.apa lagi? teruslah menggunakan khidmat google untuk menyelesaikan masalah.al hamdulillah,betul orang kata,maklumat ada di hujung jari.terpulang pada kita hendak atau tidak sahaja ambil tahu...

dah selesai menghantar dia ke sekolah agama,CITH menyambung kembali pencarian dan pemahaman dengan meng'google' lagi dan lagi...memang mama kena belajar lagi ni...

ALAHAI...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala