pihak penaja

DI SINI KITA BICARA

SELAMAT DATANG KE CITH. AKU HANYA ORANG BIASA.MENULIS SEKADAR BIASA-BIASA.LUAHAN SUARA DARI DAPUR SEORANG SURI, CETUSAN DARI HATI, PANDANGAN DARI MATA UNTUK DIARI SEHARIANKU.

FOLLOWERS SAYA

LOVE

LOVE: THE MOST POWERFUL ENERGY
There was an error in this gadget

Saturday, February 18, 2012

LAYANG-LAYANG DILEPAS LAJU DITARIK PERLAHAN-LAHAN


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...selamat berhujung minggu bersama orang tersayang.

orang tua-tua selalu berkata; sayangkan anak,tangan-tangankan.sayangkan isteri,tinggal-tinggalkan.sayang suami lepas-lepaskan?...."hihi...apa pulak kaitannya ye...

hampir dah nak setahun CITH dan pakwe CITH duduk berjauhan dek kerana tuntutan tanggungjawab terhadap kerjaya.dia dengan tanggungjawabnya manakala CITH di sini dengan tanggungjawab dan amanah yang dipikul.perasaan? hemm...hanya orang yang melaluinya akan tahu perasaan itu.mungkin ada lagi di luar sana yang lebih berbeza keadaannya berbanding CITH.mungkin dalam kes CITH tidaklah sehebat mereka.

yelah macam CITH cakap,sayangkan suami dilepas-lepaskan...huhu...tapi dalam masa yang sama tetap ditarik perlahan-lahan macam kita bermain layang-layang.kadang-kadang bisikan jahat itulah yang membawa hati ini kepada fikiran yang bukan-bukan.sedikit sebanyak ada juga rasa yang tidak menyenangkan apatah lagi kalau orang di sekeliling kita tidak berfikiran positif.mereka ini secara tidak langsung menyumbang kepada rasa yang tidak baik kita kepada pasangan.orang seperti ini mesti dijauhkan!!!.

macam CITH juga,pada peringkat awal berjauhan ada rakan-rakan yang memprovok CITH mengatakan; "sian ko kat sini dengan anak-anak...dia kat sana free je.hanya fikir kerja.tak payah ingat lain...." ada juga yang kata; "tak takut ke jauh dengan dia?..." ada pulak yang lebih over lagi membangkitkan rasa yang lagi menyakitkan...entahlah.memang kalau sekali dengar rasa tak berbekas pada hati tapi bila banyak kali kita dengar, sedikit sebanyak hati ini tercuit juga!CITH manusia biasa lagi lemah...huhu...tapi tu lah,semuanya berbalik kepada persoalan hati.orang-orang seperti ini harus dijauhkan kerana ia membawa virus negatif dalam hati dan lantas mengganggu hubungan.

lidah mana yang tidak tergigit,lautan mana yang tidak bergelora?macam tu juga dalam sebuah perhubungan.ada rasa suka,ada rasa marah,ada rasa cemburu,ada rasa sayang,semuanya berwarna warni...terpulang pada diri sendirilah nak pilih warna mana yang dia suka.apa pun CITH lebih suka bermain layang-layang...dilepas laju kemudian ditarik perlahan-lahan.

siapa kita untuk mengawal semuanya kan.sesungguhnya hanya pada DIA segala urusan diserahkan." Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.

ALAHAI...

2 comments:

  1. salam,

    baru setahun ya berjauhan. ada jiran ni berjauhan sejak dari mula kahwin sampai anak 5. anak sulong nak masuk 14thn! mmg tabah kakak sorang ni. semua di buat sendiri.

    ReplyDelete
  2. Itu lah yg sy kta kn, pengalaman sy tk seberapa berbanding mereka di luar sana.mmg ramai yg hebat2.sy juga mahu mnjd spt itu.moga Allah berikan sy kekuatan dn ketabahan itu.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

CINTA

LUAHAN CINTA DI AWAL PERKAHWINAN TIDAK CUKUP,CINTA PERLU DIBAJA DAN DISIRAM AGAR KEKAL MEKAR DAN BERKEMBANG.CINTA BOLEH ADA DAN BOLEH KEMBALI TIADA JIKA TIDAK DIBAJA.CINTA PERLU DILUAH BUKAN DIPENDAM DIAM-suzana ghazali

lalala